Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opdracht cursus (interieur)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Opdracht cursus (interieur)

Voor de cursus hebben deze week de opdracht, het fotograferen van interieur zonder flits. Ik ben aan het denken geslagen en kwam tot het onderstaande idee. Ik ben helaas niet in het bezit van uitgebreidde apperatuur, moet dus inventief zijn. Ik heb hiervoor twee zwarte shirts genomen, 1 op tafel gelegd en 1 tegen een groot kartonnen bord gespannen. Vervolgens alle lichten uitgedaan en een kleine zaklamp aan het plafon gehangen en die aangezet.
    Wat zou hier beter aan kunnen?? of is het hele idee ??

Iso: 100 Sluiter: 2,5 sec F6,3

Iso: 100 Sluiter 3,2 sec F6,3

Iso: 100 Sluiter: 2,5 F6,3
    Niet het vele is goed, maar het goede is veel

Re: Opdracht cursus (interieur)

Ik zou eens proberen wat meer (verschillende) lichtjes te richten op het onderwerp.
    wel even zeggen dat ik maar een beginnend amateur ben dus als het niet werkt, sorry

Comment

Heb mijn bedenkingen over de term "interieur".
      Jouw benadering is idd binnen gemaakt en kan daaraan dus beantwoorden.
      Proficiat voor je denkwerk en uitvoering.
      En prima gecounterd t.o.v. onderwijzend corps! ben zelf benieuwd naar hun reactie.
      Voor mij geslaagd en zie beloftevolle toekomst.

Henri
      Last edited by kodachrome; 14 november 2006, 18:10.
      lidnummer: BD0435BE

Comment

Dit soort vragen hoort eerder thuis onder fotodiscussie (extra). En niet onder showcase.
        Canon R | Leica Q
        EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
        Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
        [/COLOR]

Comment

Voor mij is dit meer een stilleven.
          mvg,
          Ludo V.

Comment

Heel mooie foto, maar ik denk ook dat je leraars dit als "stilleven" zullen zien en niet als interieur. In tegenstelling tot mijn heel betoog ergens anders op dit forum over de term "verval" en het al of niet vertalen ervan in het Engels en de creativiteit die je aan de dag moet leggen bij de interpretatie van een opdracht, denk ik dat je hier toch wat te "ver" geïnterpreteerd". Over de kwaliteit zullen ze niet vallen, maar wel over je invulling van de term "interieur". Als ze een stilleven wilden zien, hadden ze je stilleven gevraagd.

Geloof me, ze willen echt een interieur zien.

Denk aan de opdracht "glas" (ook van jou??) ergens op dit forum: Je moest kunnen zien dat het glas was.
            Alpha male no more.
            Canon 650D en 1100D met 18-200 mm zoom, 100 mm macro, 10-22 groothoek.
            FB: Joska Joska.

Comment

Misschien hebben jullie inderdaad wel gelijk en heb ik de term interieur iets te ruim genomen. Denk dat ik er verstandig aan doe om deze foto's te bewaren voor een vrije opdracht en verder te gaan denken.
              Dank voor de commentaren
              Niet het vele is goed, maar het goede is veel

Comment

Working...
              X