Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD 10 augustus 2013

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: SD 10 augustus 2013

    Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
    Het gaat hem bij mij niet dat hij onderste boven hangt... Maar dat ik een raar gevoel heb omdat de vlinder reeds het centrum voorbij is, laag zit ...
    Ik verwacht hem niet in het centrum, maar eerder meer links, nog voor het centrum.
    Als ik het beeld bekijk dwaalt mijn blik ogenblikkelijk naar het aartje ... en dan moet ik geforceerd naar linksonder kijken eer ik de vlinder zie....
    Voor mij voelt dit onwennig. Maar andrs een mooi beeld.
    Purlut, ok foutieve conclusie ;-)
    begrijp ik dit goed om eventueel de foto horizontaal draaien ?
    groetjes Ingrid

    Comment


    • #17
      Re: SD 10 augustus 2013

      Neen, ik zou eens proberen welk effect (gevoel) jet heeft om het beeld horizontaal naar rechts te veschuiven, maar natuurlijk moet je rechts danbeeldmateriaal hebben dat je er nu eventueel hebt uit gecropt. Als dat niet zo is, kan je het niet doen.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #18
        Re: SD 10 augustus 2013

        Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
        Neen, ik zou eens proberen welk effect (gevoel) jet heeft om het beeld horizontaal naar rechts te veschuiven, maar natuurlijk moet je rechts dan beeldmateriaal hebben dat je er nu eventueel hebt uit gecropt. Als dat niet zo is, kan je het niet doen.
        er is niets gecropt
        als ik het nr rechts verschuif denk ik dat ik links nog beeldmateriaal nodig heb niet ?
        groetjes Ingrid

        Comment


        • #19
          Re: SD 10 augustus 2013

          Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
          Het gaat hem bij mij niet dat hij onderste boven hangt... Maar dat ik een raar gevoel heb omdat de vlinder reeds het centrum voorbij is, laag zit ...
          Ik verwacht hem niet in het centrum, maar eerder meer links, nog voor het centrum.
          Als ik het beeld bekijk dwaalt mijn blik ogenblikkelijk naar het aartje ... en dan moet ik geforceerd naar linksonder kijken eer ik de vlinder zie....
          Voor mij voelt dit onwennig. Maar andrs een mooi beeld.
          Dit onwennig kan o.a. ook komen door dat wij gewend zijn om van links naar rechts te kijken en van boven naar beneden. Komt door onze manier van schrijven.
          Voor mijn werk dien ik regelmatig schema's e.a. structuren te presenteren. Zowel via een projector als op een bord.
          Hoe beginnen de meeste daaraan, inderdaad van links naar rechts. Lang geleden kwam ik tot de vaststelling dat wanneer ik een groep had die van rechts naar links schreef ze problemen hadden met mijn getekende schema's. Het ging vlotter als ik de schema's van rechts naar links tekende.

          Wil dit zeggen dat we daar in de fotografie rekening mee moeten houden. Natuurlijk niet, het blijft een vorm van kunst.

          mvg
          Marc
          Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
          M.v.g. Marc

          Comment


          • #20
            Re: SD 10 augustus 2013

            Oorspronkelijk geplaatst door MP61 Bekijk bericht
            Dit onwennig kan o.a. ook komen door dat wij gewend zijn om van links naar rechts te kijken en van boven naar beneden. Komt door onze manier van schrijven.
            Voor mijn werk dien ik regelmatig schema's e.a. structuren te presenteren. Zowel via een projector als op een bord.
            Hoe beginnen de meeste daaraan, inderdaad van links naar rechts. Lang geleden kwam ik tot de vaststelling dat wanneer ik een groep had die van rechts naar links schreef ze problemen hadden met mijn getekende schema's. Het ging vlotter als ik de schema's van rechts naar links tekende.
            Wil dit zeggen dat we daar in de fotografie rekening mee moeten houden. Natuurlijk niet, het blijft een vorm van kunst.

            mvg
            Marc
            Marc,
            ik veronderstelde ook dat Purlut hierdoor het onwennig kijken vond, vroeger kreeg ik dat ook soms als reactie op mijn foto's dat we van links nr rechts kijken en dat het wat wringt.
            soms geeft het wel een beter kijken als je het aanpast, daarom dat ik ook vroeg om het horizontaal te draaien. Bedankt vr je uitleg/reactie
            groetjes Ingrid

            Comment


            • #21
              Re: SD 10 augustus 2013

              Het rottige is dat die vlinder nu eenmaal met zijn kop naar beneden zit.
              Als ik het toch zou draaien zou ik voor 90 graden wijzerszin gaan.
              Maar, ik herhaal, dat moet niet hoor.

              Dit doet mij denken aan de avonden in de fotoclub (lang geleden) waar we de foto's bespraken die aan een tentoonstelling gingen deelnemen.
              Pfff, dat kon serieus uitlopen. Meestal kwamen we na veel gepalaver op het eerste idee uit.
              Gelukkig was het geen al te grote club anders zat ik er nu misschien nog.

              mvg
              Marc
              Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
              M.v.g. Marc

              Comment


              • #22
                Re: SD 10 augustus 2013

                Zeer mooi
                - Photography made me look at things differently -

                Comment


                • #23
                  Re: SD 10 augustus 2013

                  Oorspronkelijk geplaatst door MP61 Bekijk bericht
                  Het rottige is dat die vlinder nu eenmaal met zijn kop naar beneden zit.
                  Als ik het toch zou draaien zou ik voor 90 graden wijzerszin gaan.
                  Maar, ik herhaal, dat moet niet hoor.

                  Dit doet mij denken aan de avonden in de fotoclub (lang geleden) waar we de foto's bespraken die aan een tentoonstelling gingen deelnemen.
                  Pfff, dat kon serieus uitlopen. Meestal kwamen we na veel gepalaver op het eerste idee uit.
                  Gelukkig was het geen al te grote club anders zat ik er nu misschien nog.

                  mvg
                  Marc
                  kan het me al voorstellen ;-)
                  groetjes Ingrid

                  Comment


                  • #24
                    Re: SD 10 augustus 2013

                    iedereen bedankt vr de uiteenlopende reacties
                    groetjes Ingrid

                    Comment

                    Working...
                    X