Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De exif gegevens zitten in de foto's, de belichtingstijd bij deze is +/- 4 minuten, iso 50 op F10
Ikzelf was daar reeds ter plaatse om 6u30 met de bedoeling om het ochtendgloren vast te leggen.
Buiten een eenzame wandelaar met hondje aan de leiband was er geen leven te bespeuren.
Begin vorige week was de langverwachte ND filter aangekomen, en ik dacht eraan om deze eens te testen
om te kijken wat dit zou geven.
Het betreft een 10 stop schroeffilter van Heliopan en 95 mm voor gebruik op de Zeiss 15 mm lens.
Spijtig genoeg heeft deze lens een vaste zonnekap waardoor het onmogelijk is om bvb LEE filters te gebruiken.
Op het internet was het een lang zoeken welk merk zo'n grote 10 stops ND schroeffilters maakt en die tevens kwalitatief zijn.
Zo kwam ik terecht bij Heliopan.
Dan begon de zoektocht en telefoons naar fotowinkels in Belgie die dit filter konden leveren. (blijkbaar niemand)
In Engeland had ik dan een leverancier gevonden, maar daar was hij niet op stock. De melding kwam : Leveringstermijn onbekend.
Na enkele weken kreeg ik dan de verlossende mail dat de ND filter onderweg was.
Comment