Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
De eerste zijn twee zonnetjes samen!
Natuur in 't stad wordt best weergegeven door nummer twee.
BD0681BE -
Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown
De 1ste is niet discutabel de beste ja Schoon model en die bloem kan d'er ook wel mee door
Tweede is dan weer goed geluisterd naar de meester maar dan vertaald als natuur aan de stroom
Derde zou ik iets croppen dat het bleke in de linker bovenhoek wat meer wegvalt (aandachtsgevecht)
Jij koos daar een betere hoek aan de haven dan ikzelf. Mooi zicht op het water en de boten.
Misschien die ene grasspriet ongeveer ter hoogte van het laddertje eventjes plat gelegd hebben, dan had je nog een iewat wijder zicht op de zaak .... Maar ik weet het, niet altijd makkelijk om direct te zien ....
Een is natuurlijk ook best mooi, twee bloemen samen.
3 zegt me minder, maar dat is persoonlijke smaak. Jou voorliefde gaat immers richting macro, dus logisch dat jij dergelijke beelden ziet en maakt.
groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Macro-onderwerp moet rustig zittend "iets" zijn want een hoog diafragmanummer is vereiste 1, je achtergrond dichtbij je macro-onderwerp (gezien afstand de zachtheid van je achtergrond mee veroorzaakt) en duidelijk afgelijnd contrastrijk iets om het herkenbaar te houden, en veel licht ... Waarschijnlijk statief nodig in deze situatie.
Deze foto bv hoger diafragma# en achtergrond van bv flatgebouw die vrij dicht erachteraan staat had macro-in-de-stad opgeleverd
Sorry hoor maar ik wou helemaal geen lelijk gebouw bij mijn mooie spinnetje het was vooral het licht die er opviel dat mij boeide kzal wel nooit een goede fotograaf worden kweet het
Nee Dirk, zo is het niet bedoeld hoor, ik heb gewoon uitgelegd hoe je macro in het thema had kunnen invoegen hier En hoe het beeld te realiseren zou zijn ALS het al ergens zich zou presenteren moest wie-dan-ook dat gewild hebben
Macro is ook mijn ding, dat weet je, daar kom ik gezellig met je mee hoor! Stadsfotografie is leuk om 's te doen maar voel me al snel een voyeur
Ik wil wel gezegd hebben dat niet alle gebouwen lelijk zijn imo, soms is natuur en men-made samen heel mooi zelfs maar niet in "moeten" maar in voordoen van kansen en ze zien en (h)erkennen Het is overigens niet omdat iets je niet ligt of juist wel dat je slechte platenmaker bent hé, elk vult het in naar zijn of haar eigen inzicht met de beperking van zichzelf en z'n materiaal maar wel naar best-vermogen We zouden 's allen het zelfde moeten kieken, t'zou nogal een saaie bende gaan worden!!! Lekker je eigen ding doen en proeven van andere, wie weet ontdek je een nieuwe liefde ineens , je leert er altijd wel wat van tenslotte, ik heb zeker weer wat bijgeleerd bij SD-antwerpen
Last edited by Sonjabelgium; 23 augustus 2012, 22:30.
Comment