Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik vind vooral de eerste een (bijna) perfecte compositie, en jammer dat de lucht zo wit is. Mooie binnenopname, die tweede, met een bevestiging van Patricske's "indruk". De derde is een vrij ongewoon zicht op het kasteel, maar interessant alleszins!
Ik vind vooral de eerste een (bijna) perfecte compositie, en jammer dat de lucht zo wit is. Mooie binnenopname, die tweede, met een bevestiging van Patricske's "indruk". De derde is een vrij ongewoon zicht op het kasteel, maar interessant alleszins!
1e foto is een tegenlicht opname. Dan heb je 2 keuzes, ofwel kasteel goed belicht en lucht overbelicht, ofwel kasteel onderbelicht en lucht goed.
Ik heb gekozen voor het eerste.
Oorspronkelijk geplaatst door CH PhotographyBekijk bericht
1e foto is een tegenlicht opname. Dan heb je 2 keuzes, ofwel kasteel goed belicht en lucht overbelicht, ofwel kasteel onderbeluicht en lucht goed.
Ik heb gekozen voor het eerste.
Hans
Een uitstekende keuze. Ik besef meer en meer hoe moeilijk dit is, en slaag er zelf ook niet altijd in. Dit is waar HDR wellicht een handje kan toesteken?
Een update van foto 1
Is dit beter? Heb geprobeerd om de RAW maximaal te benutten.
Lichter krijg ik de foto niet zonder weer detail in de lucht te verliezen.
Oorspronkelijk geplaatst door CH PhotographyBekijk bericht
Een update van foto 1
Is dit beter? Heb geprobeerd om de RAW maximaal te benutten.
Lichter krijg ik de foto niet zonder weer detail in de lucht te verliezen.
Op die manier ziet de foto er erg flets uit. Als je die nu opent in Photoshop, en je bewerkt ze met "schaduwen/hooglichten", dan kan je nog heel wat corrigeren.
De foto's zijn in ieder geval goed, maar je kan er nog net iets meer uithalen.
moet er nog een stoelke zijn
vind deze met het "ongewone" standpunt het mooist (tipje enkel de hooglichten naar beneden halen denk ik dat Bart bedoelt)
Die eerste is zo zorgvuldig gecadreerd dat het echt de moeite loont de lucht apart te selecteren om er via 'highlights/shadows' terug detail in te brengen. Der is nog altijd meer uit te halen!
Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer
Als je denkt er nog meer te kunnen uithalen wil ik je de RAW file wel eens sturen maar ik denk dat de update reeds aan de limiet zit. Meer wolkenpartijen zaten er op dat moment spijtig genoeg niet in de lucht.
Comment