En nog een toevoegingske : een paar BD'ers verenigd met de locale fauna
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Waar Brandt het ?
Collapse
X
-
Waar Brandt het ?
En nog een toevoegingske : een paar BD'ers verenigd met de locale fauna
Last edited by Lightyear; 7 oktober 2008, 19:41.Labels: Geen
-
-
Re: Waar Brandt het ?
Tof Een mens krijgt goesting ook eens met IR te beginnen.
Ik dacht dat je eigenlijk met een IR-filter zoveel lichtverlies hebt dat je altijd met een statief moet werken? Deze beelden lijken het tegendeel te bewijzenPrepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer
-
Dat is vrij eenvoudig uit te leggen Laurens: alle digitale camera's hebben intern voor de CCD/CMOS een IR blocking filter ingebouwd zitten .. doel: zo goed mogelijke kleurenfoto's produceren ... dit maakt dat normaal je camera dus bijna niet gevoelig is voor IR straling, dus lange sluitertijden.
Neem nu die IR blocking filter weg .. en zet er een IR pass filter (die dus bijna alle zichtbaar licht blokkeert, en ook UV etc ..= het omgekeerde van een blocking filter) in de plaats .. en je hebt een camera waarmee je in het IR spectrum fotografeert alsof je in het zichtbaar spectrum bezig bent !!
Zo'n IR pass filter is ondoorzichtig wanneer je er wil door kijken .. weet je waarom ?
Peter
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk berichtIk dacht dat je eigenlijk met een IR-filter zoveel lichtverlies hebt dat je altijd met een statief moet werken? Deze beelden lijken het tegendeel te bewijzen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk berichtTof Een mens krijgt goesting ook eens met IR te beginnen.
edit: Vergeet een mens nog even de fotograaf te complimenteren met zijn werk ! Knappe reeks
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lightyear Bekijk berichtZo'n IR pass filter is ondoorzichtig wanneer je er wil door kijken .. weet je waarom ?
Mijn D70 is 'half kapot' - zo ongeveer 1 keer op 3 blijft de spiegel hangen. Nu ik een vervanger heb gekocht kan ik dus op zoek of je met een minimum aan kosten zo'n vervangoperatie zelf kan doen. Lijkt me wel een toffe manier om het toestel occasioneel verder te gebruiken.Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk berichtgetrokken op de av ?maw drie domme ganzen en 4 zonder kodakske
sjieke dingens zulle .top zou ik zeggen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk berichtgetrokken op de av ?maw drie domme ganzen en 4 zonder kodakske
sjieke dingens zulle .top zou ik zeggen
Comment
Comment