Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn bescheiden bijdrage (AV Den Brandt - Middelheim)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Mijn bescheiden bijdrage (AV Den Brandt - Middelheim)

    Je hebt die reflectie van die drie dansende meisjes opgemerkt en een foto van genomen
    Ik ben er van overtuigd dat als je teruggaat daar al een veel betere foto en of detail gaat van kunnen maken, zonder veel poespas en gebruik van PS
    mvg,
    Ludo V.

    Comment


    • #17
      Re: Mijn bescheiden bijdrage (AV Den Brandt - Middelheim)

      Oorspronkelijk geplaatst door Ludo V. Bekijk bericht
      Je hebt die reflectie van die drie dansende meisjes opgemerkt en een foto van genomen
      Ik ben er van overtuigd dat als je teruggaat daar al een veel betere foto en of detail gaat van kunnen maken, zonder veel poespas en gebruik van PS
      heb zojuist z"n foto van de kop ontvangen en bekeken, zoveel poespas heeft ie niet nodig hoor

      Comment


      • #18
        Re: Mijn bescheiden bijdrage (AV Den Brandt - Middelheim)

        Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
        heb zojuist z"n foto van de kop ontvangen en bekeken, zoveel poespas heeft ie niet nodig hoor
        Klop, ik dacht enkel begrepen te hebben dat LesC zelf denk dat een degelijke kennis van PS onmisbaar is.
        mvg,
        Ludo V.

        Comment


        • #19
          Re: Mijn bescheiden bijdrage (AV Den Brandt - Middelheim)

          Oorspronkelijk geplaatst door Ludo V. Bekijk bericht
          Klop, ik dacht enkel begrepen te hebben dat LesC zelf denk dat een degelijke kennis van PS onmisbaar is.
          dat denkt hij inderdaad, hij mag niet zo hevig zijn in z'n omzettingen....... heb hem eventjes op weg geholpen, dat is alles maar dacht in eerste instantie dat hij in jpg had gefotografeerd

          Comment


          • #20
            Re: Mijn bescheiden bijdrage (AV Den Brandt - Middelheim)

            Intussen heeft Linda16093 "mijn kop opgepoetst". Ik vind het resultaat zo verbazend dat ik het hier wil posten.



            Het is een zwart-wit omzetting (en kenners weten wat ik in het verleden overf Z/W gezegd heb ) en in tegenstelling tot mijn origineel (*.dng en*.jpg) dat veel te licht was, neigt deze foto misschien een beetje naar de donkere kant. My dark side zullen we maar zeggen, hoewel alle eer aan Linda toekomt voor het redden van mijn foto. Mijn welgemeende dank.

            Ik heb tevens wat richtlijnen gekregen waarmee ik aan de slag kan. Belangrijk voor mij om weten was dat mijn foto's niet reddeloos verloren zijn, maar met betrekkelijk weinig handelingen in Photoshop te verbeteren zijn.

            Gek eigenlijk (maar misschien moet ik daarvoor naar de afdeling Software) is dat zowel Linda als ik (in Bridge CS3) in de software lezen: "Exposure Mode: Auto", terwijl ik ze bijna allemaal met diafragmavoorrang (aperture priority) geschoten heb. In "Reveal", een ander Mac-programmaatje dat ik gebruik om de EXIF waarden te checken, lees ik helemaal niets. Iemand die daar een verklaring voor heeft? Ik heb andere opnamen (met de EOS 350D) gecheckt en daar is het van 't zelfde: Exposure Mode: Auto", terwijl ik voor 90% van mijn foto's Av kies.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

            Comment


            • #21
              Re: Mijn bescheiden bijdrage (AV Den Brandt - Middelheim)

              Oorspronkelijk geplaatst door Ludo V. Bekijk bericht
              Klop, ik dacht enkel begrepen te hebben dat LesC zelf denk dat een degelijke kennis van PS onmisbaar is.
              Wel... ik heb een redelijk ambivalente houding t.o.v. Photoshop. Zoals ik boven reeds gezegd heb (ik quoteer mezelf):

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Veel nabewerken doen we nog niet, deels omdat ik PS nog niet zo onder de knie heb, deels ook omdat ik persoonlijk (en ik denk mijn vrouw ook) eigenlijk "puur natuur" verkiezen. Wat niet wil zeggen dat een correcte crop en een beetje contrastverhoging, of opscherping soms wonderen kunnen doen.
              Maar in dit geval (een overvloed aan véél te lichte foto's) denk ik dat Photoshop onze dag kan goedmaken en redden wat wij dachten dat verloren was.

              Ik moet alleszins (en begin er meteen aan, met de hulp van Linda's instructies) Photoshop een beetje beter leren kennen, en een beetje meer gaan gebruiken... om onze foto's die extra "punch" te geven.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

              Comment


              • #22
                Re: Mijn bescheiden bijdrage (AV Den Brandt - Middelheim)

                LesC, ik heb een heel goed boek over C3 en dan nog in het nederlands en pdf. Maar is 44M groot. Kan het onmogelijk doorsturen via mail.
                Hoe kan ik je dit bezorgen.
                Last edited by Patricske; 7 oktober 2008, 19:18.
                http://www.photo-patricske.be
                Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

                Comment


                • #23
                  Re: Mijn bescheiden bijdrage (AV Den Brandt - Middelheim)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Patricske Bekijk bericht
                  LesC, ik heb een heel goed boek over C3 en dan nog in het nederlands en pdf. Maar is 44M groot. Kan het onmogelijk doorsturen via mail.
                  Hoe kan ik je dit bezorgen.
                  Gebruik www.yousendit.com voor grote bestanden.

                  Voor Les mag dat boek ook in het engels zijn.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Mijn bescheiden bijdrage (AV Den Brandt - Middelheim)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Gebruik www.yousendit.com voor grote bestanden.

                    Voor Les mag dat boek ook in het engels zijn.

                    Bart, bedankt ga dit zeker in mijn favorites zetten.
                    http://www.photo-patricske.be
                    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

                    Comment


                    • #25
                      Re: Mijn bescheiden bijdrage (AV Den Brandt - Middelheim)

                      Da's een interessante link, Bart. Bedankt. Van de week nog moest ik mijn 25MB vrije webspace bij skynet ontruimen om Linda een digitaal negatiefje te bezorgen.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                      Comment

                      Working...
                      X