Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Leuven - 35 mm - lijnen en spiegelingen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SD Leuven - 35 mm - lijnen en spiegelingen

B spine line van BD sizer was dus de oplossing

de andere foto's komen (hopelijk deze week) in mijn album
    Last edited by linda16093; 20 december 2006, 14:33. Reden: vergelijkende foto geplaatst

Re: SD Leuven - 35 mm - lijnen en spiegelingen

De architectuur in Leuven is best naar mijn zin.
    Je hebt mooi gespeeld met de lijnen

Comment

Mooi vastgelegd linda, danzij de regen heb je toch een knappe weerspiegeling.
      Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

Mooi Linda
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Aha, Linda, wat gaan we hier nu eens voor commentaar op geven zie, , euh, ja, 't was nat zoals we zien onderaan. En je hebt 't nog wat natter en somberder gemaakt door alles in zw/w te zetten (goe bezig). Neen, allez, de onderste foto vind ik goed door de verlichting van die constructie en de weerspiegeling ervan in de tegels ervoor. Boven ook, goed opgemerkt en in beeld gebracht die vormen, maar jammer genoeg een ferm zaageffect op die randen door de compressie.
          "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
          Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
          Uit: Apocrief

Comment

die laatste vind ik heel geslaagd
            ~TDN
            fotoblog: www.tdn9.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
              Aha, Linda, wat gaan we hier nu eens voor commentaar op geven zie, , euh, ja, 't was nat zoals we zien onderaan. En je hebt 't nog wat natter en somberder gemaakt door alles in zw/w te zetten (goe bezig). Neen, allez, de onderste foto vind ik goed door de verlichting van die constructie en de weerspiegeling ervan in de tegels ervoor. Boven ook, goed opgemerkt en in beeld gebracht die vormen, maar jammer genoeg een ferm zaageffect op die randen door de compressie.
              en hoe kan ik nu dat zaageffect verminderen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
                en hoe kan ik nu dat zaageffect verminderen?
                Dat is 't nu net, dat kan niet. Komt door de compressie. En daar kan je niks aan doen!
                "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
                Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
                Uit: Apocrief

Comment

Dat is 't nu net, dat kan niet. Komt door de compressie. En daar kan je niks aan doen!
                  ga toch eens zien of een andere manier van verkleinen geen betere resultaten geeft, want als ik goed kijk zie ik het ook op de tweede, zal iets voor fotodiscussie worden volgende week

Comment

Probeer eens om minder compressie te gebruiken. Je mag tegenwoordig tot 400kb gaan indien je foto dat nodig heeft.
                    PS. Ik wou dat ik het kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eentonig Bekijk bericht
                      Probeer eens om minder compressie te gebruiken. Je mag tegenwoordig tot 400kb gaan indien je foto dat nodig heeft.
                      De foto is omgezet van nef naar tiff naar jpg zonder (extra) compressie.
                      Nadien BD sizer (zoals gewoonlijk) gebruikt om foto op formaat van forum te brengen à 300 kb. Zie nu wel dat het bestand niet de volle 300 kb heeft.
                      Is de eerste maal dat het zo zichtbaar is in het gecomprimeerde bestand, nu ja veel posten doe ik hier niet en waarschijnlijk heb ik nog geen foto's van gebouwen online gezet. Ga me er eens op toe leggen en toch proberen die zaaglijnen er uit te halen.

Comment

Linda,
                        ik had vroeger met BdSizer ook zo'n probleem (rastervorming)

Jo99841 heeft toen het probleem gevonden :

Maar omdat we graag bijleren.
                        Het rasterpatroon is een gevolg van het resizen met BDsizer.
                        Ik heb nog geen antwoordt van -Fox- maar ik vermoed dat hij heeft geresized op Lanczos3. Met smart of B-spline heb je gene last van dit rasterpatroon.

Probeer het eens op die methode

Groetjes
                        Pierre
                        Nikon D700 + mooi glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -Fox- Bekijk bericht
                          Linda,
                          ik had vroeger met BdSizer ook zo'n probleem (rastervorming)

Jo99841 heeft toen het probleem gevonden :

Maar omdat we graag bijleren.
                          Het rasterpatroon is een gevolg van het resizen met BDsizer.
                          Ik heb nog geen antwoordt van -Fox- maar ik vermoed dat hij heeft geresized op Lanczos3. Met smart of B-spline heb je gene last van dit rasterpatroon.

Probeer het eens op die methode

Groetjes
                          Pierre
                          Bedankt dacht al aan iets in die richting
                          Tot in Dinant als het tenminste redelijk weer is

Comment

irfanview al geprobeerd? onnozel freeware programmake maar verdomd goed in resizen
                            Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

je kan er dus wel iets aan doen, een andere manier van verscherpen gebruiken in BD sizer (zie uitleg bij foto)

Comment

Working...
                              X