Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
SD Leuven - 35 mm - lijnen en spiegelingen
Collapse
X
-
-
Re: SD Leuven - 35 mm - lijnen en spiegelingen
Mooi Linda
Comment
-
Aha, Linda, wat gaan we hier nu eens voor commentaar op geven zie,, euh, ja, 't was nat zoals we zien onderaan. En je hebt 't nog wat natter en somberder gemaakt door alles in zw/w te zetten (goe bezig).
Neen, allez, de onderste foto vind ik goed door de verlichting van die constructie en de weerspiegeling ervan in de tegels ervoor. Boven ook, goed opgemerkt en in beeld gebracht die vormen, maar jammer genoeg een ferm zaageffect op die randen door de compressie.
"Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
Uit: Apocrief
Comment
-
die laatste vind ik heel geslaagd~TDN
fotoblog: www.tdn9.be
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk berichtAha, Linda, wat gaan we hier nu eens voor commentaar op geven zie,, euh, ja, 't was nat zoals we zien onderaan. En je hebt 't nog wat natter en somberder gemaakt door alles in zw/w te zetten (goe bezig).
Neen, allez, de onderste foto vind ik goed door de verlichting van die constructie en de weerspiegeling ervan in de tegels ervoor. Boven ook, goed opgemerkt en in beeld gebracht die vormen, maar jammer genoeg een ferm zaageffect op die randen door de compressie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk berichten hoe kan ik nu dat zaageffect verminderen?"Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
Uit: Apocrief
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk berichtDat is 't nu net, dat kan niet. Komt door de compressie. En daar kan je niks aan doen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door eentonig Bekijk berichtProbeer eens om minder compressie te gebruiken. Je mag tegenwoordig tot 400kb gaan indien je foto dat nodig heeft.
Nadien BD sizer (zoals gewoonlijk) gebruikt om foto op formaat van forum te brengen à 300 kb. Zie nu wel dat het bestand niet de volle 300 kb heeft.
Is de eerste maal dat het zo zichtbaar is in het gecomprimeerde bestand, nu ja veel posten doe ik hier niet en waarschijnlijk heb ik nog geen foto's van gebouwen online gezet. Ga me er eens op toe leggen en toch proberen die zaaglijnen er uit te halen.
Comment
-
-
Linda,
ik had vroeger met BdSizer ook zo'n probleem (rastervorming)
Jo99841 heeft toen het probleem gevonden :
Maar omdat we graag bijleren.
Het rasterpatroon is een gevolg van het resizen met BDsizer.
Ik heb nog geen antwoordt van -Fox- maar ik vermoed dat hij heeft geresized op Lanczos3. Met smart of B-spline heb je gene last van dit rasterpatroon.
Probeer het eens op die methode
Groetjes
Pierre
Nikon D700 + mooi glas
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door -Fox- Bekijk berichtLinda,
ik had vroeger met BdSizer ook zo'n probleem (rastervorming)
Jo99841 heeft toen het probleem gevonden :
Maar omdat we graag bijleren.
Het rasterpatroon is een gevolg van het resizen met BDsizer.
Ik heb nog geen antwoordt van -Fox- maar ik vermoed dat hij heeft geresized op Lanczos3. Met smart of B-spline heb je gene last van dit rasterpatroon.
Probeer het eens op die methode
Groetjes
Pierre
Tot in Dinant als het tenminste redelijk weer is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk berichtDat is 't nu net, dat kan niet. Komt door de compressie. En daar kan je niks aan doen!Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk berichtDat is 't nu net, dat kan niet. Komt door de compressie. En daar kan je niks aan doen!
Comment
Comment