Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vanop het 't Scheld

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vanop het 't Scheld

bedankt om te komen kijken

UP ontruist:
    Last edited by bommasien; 21 juni 2025, 17:44.
    vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Strak plaatje Sien.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Leuke pano. Ik zie precies wel veel ruis? Wat is je Exif?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jolleke Bekijk bericht
        Leuke pano. Ik zie precies wel veel ruis? Wat is je Exif?
        iso 160-55mm-f/13-1.160s

Comment

Welke lens heb je gebruikt? Heb je heel erg ingezoomd of achteraf gecropt? Of nadien nog redelijk wat bijgewerkt? Ik zie bij de UP niet veel verschil om heel eerlijk te zijn...?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jolleke Bekijk bericht
            Welke lens heb je gebruikt? Heb je heel erg ingezoomd of achteraf gecropt? Of nadien nog redelijk wat bijgewerkt? Ik zie bij de UP niet veel verschil om heel eerlijk te zijn...?
            Links een beetje gecropt, buiten naverscherping niets,Er is verder niets gebeurd??? de up is ontruist!

Comment

Mooi plaatje

Groetjes,
              Patric

http://www.photo-patricske.be
              Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

Als ik op flickr de grotere versie bekijk Sien dan zijn er rond alle gebouwen en torenkraan witte randjes te zien
                Die zijn het gevolg van het naverscherpen
                De ruis zie ik persoonlijk niet - maar verscherpen kan wel voor ruis zorgen (ook op plaatsen waar je het niet verwacht - in lucht ofzo
                Eerst ferm opscherpen en daarna ruis wegwerken is een verkeerde werkvolgorde - opscherpen moet steeds de laatste stap zijn in je workflow
                En pas verscherping toe met mate - als het beeld al scherp is heeft het geen nut om extra op te scherpen (is zoals het zout in de soep)
                Samengevat een mooie pano die nog mooier zou zijn met minder verscherping
                groet,
                Peter
                mijn website : klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                  Als ik op flickr de grotere versie bekijk Sien dan zijn er rond alle gebouwen en torenkraan witte randjes te zien
                  De ruis zie ik persoonlijk niet - maar verscherpen kan wel voor ruis zorgen (ook op plaatsen waar je het niet verwacht - in lucht ofzo
                  Eerst ferm opscherpen en daarna ruis wegwerken is een verkeerde werkvolgorde - opscherpen moet steeds de laatste stap zijn in je workflow
                  En pas verscherping toe met mate - als het beeld al scherp is heeft het geen nut om extra op te scherpen (is zoals het zout in de soep)
                  groet,
                  Peter
                  Dit idd… (denk ik)?
                  Even een toevoeging: ik zie de ruis niet zo duidelijk op mijn iPhone, alleen als ik ga inzoomen. Op de laptop valt het iets meer op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                    groet,
                    Peter
                    Mi moet er bij in raw fotograferen een naverscherping gebeuren?

Verstuurd vanaf mijn SM-A155F met Tapatalk

Comment

Working...
                    X