Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sneeuw, ijs en water...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Ik heb geen zin om een flickr account of zo te openen, maar het resultaat van Patrick is nog te geel. Wie mij een pb stuurt met zijn mailadres wil ik wel een mail terugsturen met het resultaat dat ik bekomen heb met gewoon met het pipetje op de sneeuw te klikken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
      Ik heb geen zin om een flickr account of zo te openen, maar het resultaat van Patrick is nog te geel. Wie mij een pb stuurt met zijn mailadres wil ik wel een mail terugsturen met het resultaat dat ik bekomen heb met gewoon met het pipetje op de sneeuw te klikken.
      Eerlijk gezegd denk ik dat jullie de inval van de zon vergeten... verbeter me indien verkeerd...
      nikon coolpix s9100

Comment

Klopt, zelf zou ik het nog minder geel maken, ik ben al heel veel naar sneeuw gebieden geweest en het klopt niet echt dat sneeuw wit is, vooral de weerkaatsing van de lucht speelt een grote rol, dat bepaalt of sneeuw eerder naar het blauw gaat of wat warmer, maar in schaduw vooral bij lage zon neigt de kleur eerder naar het blauw, daarom zou ik hier de sneeuw in de schaduw beetje koeler maken, de rest zal zich automatisch aanpassen. Klopt Idd wat je zegt,als je met het pipet in schaduwgedeelte klikt, wordt het resultaat nog beter, ik heb mij nog wat ingehouden

Als ik de foto naar mijn scherm zet Eddy ,dan zou hij er voor mij zo uitzien , je hoeft daar niet mee akkoord te gaan ,maar zo komt hij hij voor mij prima over en het verschil is echt groot ,ik heb zeker rekening gehouden met de inval van de zon , nu moet ik even op de reactie van anderen wachten ,want op jou scherm zal dit waarschijnlijk niet goed overkomen

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
        Last edited by bopatje; 13 januari 2025, 18:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht

Eerlijk gezegd denk ik dat jullie de inval van de zon vergeten... verbeter me indien verkeerd...
          Ik weet niet om hoe laat jij deze foto genomen hebt, maar zelfs in het zgn gouden uurtje is de sneeuw nooit geel.

Comment

Ik weet niet om hoe laat jij deze foto genomen hebt, maar zelfs in het zgn gouden uurtje is de sneeuw nooit geel.
            hieronder foto opnieuw opgeladen ... vanaf het raw bestand enkel op de pipet ...foto werd genomen rond 16 h en de "ondergaande" stond rechts

nikon coolpix s9100

Comment

hieronder foto opnieuw opgeladen ... vanaf het raw bestand enkel op de pipet ...foto werd genomen rond 16 h en de "ondergaande" stond rechts
              Echt een heel stuk beter Eddy

Comment

Deze versie is top, veel natuurlijker!
                Nikon D3300 - Nikon D7200

Comment

Tja sorry, ik krijg het ook niet beter. Maar jullie kennen ondertussen mijn mening; de fotograaf heeft altijd gelijk...Ieder zijn mening en dan stopt het zeker. Anders ben je weer ne lastige

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                    Echt een heel stuk beter Eddy
                    Mee eens

Comment

Working...
                    X