Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wind in de zeilen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
    Ik denk ook wel dat er een andere lucht ingeplakt is.
    De laatste tijd is er zoveel mogelijk met software dat fotografie niet meer leuk is. Klikken met de muis of met de camera, het is een wereld van verschil !
    Efkes off topic
    AI helpt mijn hobby naar de kl..., ik krijg haast dagelijks uitnodigingen voor allerlei pruts-webinars, die gasten moeten geld verdienen aan het versneld om zeep helpen van fotografie ...
    Sorry dat ik hier mijn ei gelegd heb.
    Sorry ik wil hier graag toch nog even op antwoorden,
    Ik heb vroeger veel analoog gefotografeerd en toen de digitale fotografie en daarmee ook computerbewerking opkwam, had ik ook het gevoel dat mijn hobby naar de verdoemenis was,
    De magie van een donker kamer kon je toch niet vervangen door wat klikken op een computer,
    En wat dan met je camera die ieder jaar wat meer gesofisticeerd wordt en alles voor jou doet, bv scherp stellen op personen, ogen, vogels volgt enz ieder jaar weer wat anders zodat je duurder apparatuur gaat kopen,
    Voorruitgang zeker, wat het ons gemakkelijker maakt om mooie beelden te creëren,
    En heet dit forum niet "Belgium digital "

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door atir Bekijk bericht
      En heet dit forum niet "Belgium digital "
      Juist ! maar het noemt niet "Belgium AI"

bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Wat is er Gods naam mis met ei/ai (A/I)?
        Dit is de moderne tijd, precies of dat er in het analoge tijdperk de foto's niet bewerkt werden?
        Ik vind het een mooie foto, punt uit.
        En dat door de A/I het fotograferen minder leuk is geworden is ook een misopvatting.
        Ik heb evenveel plezier in het fotograferen als in de nabewerking.
        En om een foto te kunnen bewerken moet die toch eerst geschoten worden.
        Men moet op BD meer naar Amerikaanse en Franse forums gaan kijken.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Wat is er Gods naam mis met ei/ai (A/I)?
          Dit is de moderne tijd, precies of dat er in het analoge tijdperk de foto's niet bewerkt werden?
          Ik vind het een mooie foto, punt uit.
          En dat door de A/I het fotograferen minder leuk is geworden is ook een misopvatting.
          Ik heb evenveel plezier in het fotograferen als in de nabewerking.
          En om een foto te kunnen bewerken moet die toch eerst geschoten worden.
          Men moet op BD meer naar Amerikaanse en Franse forums gaan kijken.
          Daar is niets mis mee Luc, maar ik vind persoonlijk dat dit bij je post moet vermeld worden, camera's zijn idd veel beter geworden dan vroeger, het wordt alsmaar gemakkelijker om perfecte beelden te maken, maar een beeld volledig manipuleren zonder dat de persoon die een foto moet beoordelen er iets van weet,is ook voor mij er over. Wat moet ik nog geloven? Welk beeld is nog echt? Wat met fotografen die zoveel moeite doen en voorbereiding om het echte beeld te maken. Miss ben ik ouderwets, maar de echte foto wordt gemaakt in het veld en wordt mooi gezet in de nabewerking zonder volledige stukken te vervangen.
          ,zo voel ik dat aan. En ik verwijt niemand dat daar anders over denkt, alleen wees eerlijk en meld het .
          En ik weet Luc dat jij normaal ook kritisch kijkt naar een foto,jij ziet toch ook die slechte bewerking rond die boot? Of niet?

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MmmmMysterious Bekijk bericht
            De boot lijkt er achteraf bijgeplakt?
            Ik heb ook dat gevoel
            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Of je er nu iets opplakt of iets anders elders positioneert in je foto, als dit je foto verbeterd vind ik daar absoluut geen graten in, in tegendeel.
              We beoordelen hier de foto en ok, de ene kan beter overweg met AI dan een ander, dat klopt.
              Wat TS ook zegt, voor mij is die boot toegevoegd en dat kon veel beter gedaan worden.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Hmm, vind het vooral heel eigenaardig dat er totaal geen spoor van (op)spattend water te zien is rond en/of achter de boot.
                Wat me ook opvalt is hoe het licht valt op de paaltjes (zie schaduwen) en op de boot
                Tevens kloppen de kleuren in de lucht niet helemaal met de relatief laagstaande zon (zie schaduwen paaltjes)
                Dus veel geknutseld lijkt me, ik kan uiteraard verkeerd zijn maar het plaatje klopt niet.

En zoals reeds aangehaald door Frans en Patrick, tegenwoordig wordt er steeds meer en meer gespeeld met de knopjes en schuifjes, eerlijk duurt het langst.
                Maar zelfs in grote wedstrijden wordt de (vak)jury al regelmatig eens op het foute been gezet ...

ps. Net even het volledige draadje gelezen en blijkbaar is er al reactie gekomen van de TS.
                Ook de discussie even gevolgd en ja ik ben waarschijnlijk ook "ouderwets" al speel ik uiteraard wel met afwerking qua kleuren en intensiteit.
                Maar ergens dingen in gaan plakken, eigenlijk nog niet geprobeerd, moet ik me eens mee bezighouden.
                Tjah de snelheid waarmee ai alles overneemt is niet meer te stoppen en ik vrees dat we met z'n allen mee zullen moeten, maar nog eens, dan wel in alle eerlijkheid

grts
                Sieg
                Last edited by Sieg; Vandaag, 01:13.
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Working...
                X