Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Guus, de koeien moeten van het land...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Guus, de koeien moeten van het land...

_DSC1229-bewerkt-bewerkt-2-bewerkt by Jan Berckmans, on Flickr

Een prachtige scène met een heerlijk camerastandpunt en weergaloos tegenlicht. Machtige opname !
    Maar, wat mij betreft heb je de toonzetting te 'hard' ontwikkeld (teveel contrast?). Dit moment vraagt imho meer om zachtheid en vredigheid (rust in de middentonen)... misschien de nabewerking anders benaderen ?
    In elk geval, je hebt hier een pareltje met mogelijkheden te pakken. Knap !

Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

past in de reeks. Leuk dat je eenzelfde accentuering en kleuring toepast op die beelden. Qua compositie naar mijn smaak de beste.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Inderdaad mooie wolkenlucht en licht dat reflecteert in het water
        De hdr bewerking is er voor mij over, beetje natuurlijker uitstraling kan hier een mooie opname van maken

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          De hdr bewerking is er voor mij over, beetje natuurlijker uitstraling kan hier een mooie opname van maken

grts
          Sieg
          helemaal mee eens
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Mooi, heel mooi, tja die Hdr bewerking is een keuze die ik niet gemaakt zou hebben. Maar het doet het wel in deze foto.
            Geyst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

grts
              Sieg
              Ben het daarmee volledig eens.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Altijd leuk om diverse meningen te mogen delen en lezen. Dit is totaal geen hdr gebeuren. Ik had wel 2 foto's nodig, eentje om dat zeer felle tegenlicht in te perken, de tweede zou door onderbelichting de prachtige reflectie in de aandacht brengen. Uiteraard een keuze, een eigen stijl, een eigen creatie.
                bedankt voor jullie reacties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door x100jan Bekijk bericht
                  Altijd leuk om diverse meningen te mogen delen en lezen. Dit is totaal geen hdr gebeuren. Ik had wel 2 foto's nodig, eentje om dat zeer felle tegenlicht in te perken, de tweede zou door onderbelichting de prachtige reflectie in de aandacht brengen. Uiteraard een keuze, een eigen stijl, een eigen creatie.
                  tja... HDR is een techniek die men gebruikt om het groot lichtcontrast in een beeld op te vangen ... er worden dan meerdere fotos gemaakt die worden samengevoegd ... is dat dan niet wat U heeft gedaan
                  nikon coolpix s9100

Comment

De meeste Hdr beelden die ik te zien krijg kunnen mij niet boeien.

Comment

De meeste Hdr beelden die ik te zien krijg kunnen mij niet boeien.
                      wel spijtig dat U verkiest om niet op mijn reactie te reageren... maar ja HDR geldt niet voor U.... man man man
                      nikon coolpix s9100

Comment

Mooi en er zullen direct geen dieren in de weide moeten staan. Ik volg wel de meningen wat betreft de bewerking, HDR of Explore blending?
                        http://www.photo-patricske.be
                        Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

Ik volg de uitleg maar je onderbelichte foto was niet genoeg onderbelicht als ik zo die zon bekijk.
                          Nu is het een bol zonder detail geworden die er niet meer als een zon uitziet
                          Voor de rest wel knappe compo en mooi licht op dat water
                          mijn website : klik

Comment

Als dat jou stijl is moet je daar aan houden ongeacht of het beeld gesmaakt wordt of niet ,miss is hier wel een publiek voor

Comment

Tjah, zoals je het uitlegt is dat uiteraard hdr bewerking, mss moet je eens opzoeken wat hdr fotografie betekent ;-)
                              Maar bij het samenvoegen van meerder belichtingen kun je zover gaan als je wilt, op een bepaald moment wordt het onnatuurlijk en sommige mensen zien dat graag, geen probleem
                              Bij deze van U heb je het natuurlijk proberen samenvoegen, doch zijn je schaduwen daardoor bijna volledig weggevallen en daarmee dat ik schrijf net wat teveel hdr bewerking

grts
                              Sieg
                              Last edited by Sieg; 9 december 2023, 01:24.
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Working...
                              X