Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de vijvers van Bellefroid

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] de vijvers van Bellefroid

De vijvers van Bellefroid liggen langs de Vaart in Wilsele, op zo'n 3,5 km van het centrum van Leuven.

Re: de vijvers van Bellefroid

Ik zie vooral die mottige plank ... dat is echt showcase !
    De vijvers zijn al enkele jaren van de stad Leuven die het gebied gedeeltelijk toegenkelijk gemaakt hebben waarvoor dank !
    Leuk om daar eens gaan te wandelen, je kan helemaal rond de eerste vijver en halfweg staan er een paar wanden met gaten waardoor je zicht hebt op de 2e vijver.
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
      Ik zie vooral die mottige plank ... dat is echt showcase !
      De vijvers zijn al enkele jaren van de stad Leuven die het gebied gedeeltelijk toegenkelijk gemaakt hebben waarvoor dank !
      Leuk om daar eens gaan te wandelen, je kan helemaal rond de eerste vijver en halfweg staan er een paar wanden met gaten waardoor je zicht hebt op de 2e vijver.
      ik had het niet zo goed kunnen verwoorden. Die mottige plank is het eerste wat je ziet als je aan de vijvers komt, maar buiten dat kan je veel vogels spotten. Ik heb deze gemaakt om de aandacht te trekken want de vijvers zijn nog niet bij het grote publiek bekent.

Comment

Geslaagde opname. Wel jammer dat de "vis" niet vrij genoeg staat.
        Ik ken het daar niet, maar ik denk dat waarschijnlijk niet anders kan.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Die snoek is van beton en indertijd gezet als reclame.
          Ik herinner me nog dat je hem toen goed kon zien vanuit de trein naar Brussel.
          De van oorsprong Franse familie Bellefroid legde na WO II op verschillende plaatsen in het Dijleland visvijvers aan door rondom een dijk te leggen. Ze zijn minder dan een meter diep.
          De meeste zijn nu natuurgebied.
          Ze kweekten er karpers vooral voor joodse klanten, en geen snoek.

De stad Leuven heeft, naar verluid voor een spotprijs, deze vijvers in Wilsele kunnen kopen van de laatste erfgenaam.
          Zoals Frans al zei is de noordelijke vijver afgesloten voor het publiek, en er zijn twee kijkwanden waar wel enkele vogels te zien zijn.
          Rond de zuidelijke vijver is een pad met pleisterplaatsen aan het water. Je kan iets drinken op het terrasje naast de Sportschuur (ook toegang).
          Last edited by palombian; 12 maart 2023, 13:40.

Comment

Storytelling is het vertellen van een verhaal met beeld, ook met fotografie kun je een verhaal neerzetten.
            Zomaar ergens een kiekje van nemen, legt natuurlijk geen verhaal vast. Om dit wel voor elkaar te krijgen, moet je aandacht hebben voor wat je doet en wat je wilt overbrengen. Het is alleen nog niet makkelijk om met een stilstaand beeld een heel verhaal te vertellen. Je kunt dit bereiken door gebruik te maken van beeldende elementen in jouw foto. Denk aan de volgende punten, wanneer je wilt werken aan storytelling in je fotografie.
            Ik denk daarmee geslaagd te zijn met een ogenschijnlijk banaal beeld, heeft veel verhalen en aandacht losgeweekt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
              Storytelling is het vertellen van een verhaal met beeld, ook met fotografie kun je een verhaal neerzetten.
              Zomaar ergens een kiekje van nemen, legt natuurlijk geen verhaal vast. Om dit wel voor elkaar te krijgen, moet je aandacht hebben voor wat je doet en wat je wilt overbrengen. Het is alleen nog niet makkelijk om met een stilstaand beeld een heel verhaal te vertellen. Je kunt dit bereiken door gebruik te maken van beeldende elementen in jouw foto. Denk aan de volgende punten, wanneer je wilt werken aan storytelling in je fotografie.
              Ik denk daarmee geslaagd te zijn met een ogenschijnlijk banaal beeld, heeft veel verhalen en aandacht losgeweekt
              Klopt, maar als buitenstaander is de uitleg van Palombian wel interessanter en daarbij is jouw opname dan een goede aanvulling
              Al denk ik als je echt "storytellend" iets wil laten zien dat het dan misschien mooier was met een weidser beeld
              Maar in een reeks is deze uiteraard dan ook zeker passend

grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Working...
              X