Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Mooi Marc, het blijft een schitterend onderwerp om te fotograferen deze brug
Als ik er zelf passeer moet ik toch ook altijd even stoppen om een plaatje te maken, ook al heb ik er al zoveel van
heel mooi ,heb hem ook al dikwijls gefotografeerd (kan het nooit niet laten als ik in de streek ben ) maar deze is toch wel één van de mooiste versies ,die bus is een mooie extra
Mooi Marc, het blijft een schitterend onderwerp om te fotograferen deze brug
Als ik er zelf passeer moet ik toch ook altijd even stoppen om een plaatje te maken, ook al heb ik er al zoveel van
grts
Sieg
heel mooi ,heb hem ook al dikwijls gefotografeerd (kan het nooit niet laten als ik in de streek ben ) maar deze is toch wel één van de mooiste versies ,die bus is een mooie extra
Heel mooie opname, misschien wat van de bovenkant af...?
grt,bouk.
@Bouk: Je gelooft het misschien niet maar ik volg je. Alhoewel er een mooie gradatie in de hemel zit qua kleur dacht ik ook waarom er niet wat vanaf doen. Je hebt tenslotte meer hemel in je foto dan echt strikt nodig.
Wel Bouk, de meeste van mijn foto's zijn gesneden (of gecropt zoals je wilt) op 16:9. Deze verhoudingen vullen wonderwel de meeste computer- of gsm schermpjes. De beelden welke ik hier post zijn iets kleiner dan het meer gangbare 1920 X 1080 formaat.
(1867 X 1050)
Als je klikt op het balkje boven de foto om het grote formaat te zien en ik weet dat er heel veel mensen zijn die het de moeite niet waard vinden wat volgt...en je drukt op je functietoets F11 verdwijnen de balken van de webbrowser en heb je de foto mooi en bijna beeldvullend op je scherm staan. Ga ik verder croppen in 16:9 formaat dan zou ik in deze foto Zierikzee kwijt zijn en misschien wel een stuk van de brug...Als je een willekeurig formaat neemt (ik spreek hier niet over de gangbare andere formaten) en ze professioneel laat afdrukken komen ze meestal met een witte rand boven en onder. Dus om die reden Bouk zijn zelfs mijn liggende modelfoto's bijgesneden op 16:9 voor wat betreft vertoning op scherm. Waarschijnlijk een beetje autisme van mijnentwege
Marc
Last edited by Brombeer; 16 oktober 2022, 19:27.
Reden: Dikke duimen
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Heel mooie opname, misschien wat van de bovenkant af...?
grt,bouk.
Als je iets van de bovenkant afdoet dan mis je toch de overgang van licht oranje naar verzadigd blauw en heb je niet meer die mooie tinten blauw.
Voor mij mist deze foto dan de final touch...dus houden zo...
grt
Gerrit
Comment