Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lac Lispach

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Lac Lispach

Sneeuw moeten we hier (helaas) de eerste dagen nog niet verwachten, maar 2 weken terug hebben we in de Vogezen al de volle lading gekregen

Eentje van tijdens een wandeling rond Lac Lispach, bij valavond (tegen dat we aan de wagen waren was het donker).

Klik voor groot formaat...

Re: Lac Lispach

Het blauw-grijze komt allicht door het late uur dat de foto gemaakt is, maar komt niet echt 'fris' over.
    Misschien kan je er iets meer uit halen door het geheel om te zetten in zwart-wit.
    Er is een mooi contrast mogelijk tussen het kleine donkere wak in de voorgrond en de (witte) sneeuw.

Comment

Ja smaken verschillen, zo vind ik de kleuren passend bij de koude die de foto uitstraalt
      Wel zou ik het geheel nog wat oplichten zodat de opname meer punch heeft, want nu is deze toch te donker om zo'n mooi landschap te laten zien
      Wel erg zonde van de afdrukken in de sneeuw vooraan, dat doet echt wel afbreuk aan de opname

Trouwens er hangt geen sRGB kleurprofiel aan de foto en daarmee toont de foto totaal anders op ieders scherm, dus opname omzetten naar sRGB voor het gebruik op internet, dat doe je trouwens altijd
      ps. kijk je eigenlijk op een gekalibreerd scherm ? Ik stel me altijd de vraag als iemand zoiets upload ?

grts
      Sieg
      Last edited by Sieg; 30 december 2021, 01:06. Reden: Trouwens ...
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

oplichten, witbalans wat warmer (naar wit, blauw wegwerken) Dan gaat dit richting zwart wit.. Heel mooie compositie met veel diepte. Hier zitten wel wat mogelijkheden in
        " Make RAW Not WAR"
        Nikon D750. Tamron 15-30mm f2.8, Tamron 24-70mm f2.8, Tamron 70-200 f2.8, Tamron 90mm F2.8 macro, Nikon 85mm f1.8, Nikon 50mm f1.8 Nikon D7100

Comment

Heel mooie compositie inderdaad! Klein beetje tweaken nog maar zeker niet heel helder maken wat mij betreft. Mag wel wat punch in.
          www.erikthomas.be

Comment

Moi maar het geheel mag wat witter
            En dat kan ook, heb hem binnengehaald en witter mooier.
            grt,bouk.
            Last edited by bouk; 30 december 2021, 14:02.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              Moi maar het geheel mag wat witter.
              grt,bouk.
              Dacht ik ook.

Comment

Volg hier de voorgangers, witter maken en witbalans even wat warmer zetten.
                Groeten Andre

Comment

Ik vind het wel mooi en we krijgen hier heel waarschijnlijk een beeld dat qua sfeer dicht aanleunt bij wat u zelf zag !
                  Ik ben er geen voorstander van avond- of nachtopnames er te laten uitzien als dagopnames ...toch niet in deze rubriek
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Working...
                  X