Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
De langste nacht (+ vergelijking)
Collapse
X
-
-
-
Re: De langste nacht
Je hebt daar een donkere locatie gevonden Pol, ideaal voor wat experimenteren
Orion en de Pleiaden staan er mooi en duidelijk op.
Leuk met dat silhouet van de bomen in de voorgrond en met weerspiegeling in het water
Er zit wel enorm veel banding in de opname, zelfs eigenaardig veel, heb je dit ook al in het origineel of komt het door de bewerking ?
Kan uiteraard ook aan compressie liggen
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
-
Mooi beeld ! doorklikken liefst
mij valt het op dat banding dikwijls voorkomt in beelden met vrij veel egale vlakken, ik denk dan altijd "dat heeft de luie Jpeg weer gelapt, er is niet zoveel werk dus is ie maar luier ...bedankt om te kijken of te reageren, frans !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtEr zit wel enorm veel banding in de opname, zelfs eigenaardig veel, heb je dit ook al in het origineel of komt het door de bewerking ?
edit: ik heb er een andere bewerking bij gestoken, als vergelijking.Last edited by pppictures; 22 december 2021, 23:49.
Comment
-
Knap gecapteerd Pol.
Het water dat centraal naar het lichtpuntje gaat.
Sterrenstelsel Orion, de Orionnevel en de Plejaden in sterrenbeeld Taurus. mooi mooi.
De maan geeft nog veel licht binnen een week is dat maar de helft meerLast edited by Rudy M.; 22 december 2021, 23:34.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy M. Bekijk berichtKnap gecapteerd Pol.
Het water dat centraal naar het lichtpuntje gaat.
Sterrenstelsel Orion, de Orionnevel en de Plejaden in sterrenbeeld Taurus. mooi mooi.
De maan geeft nog veel licht binnen een week is dat maar de helft meer
In dit geval was de compositie veel beter na een crop - dat wordt volgende keer allicht gewoon een 35mm in portrait.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door pppictures Bekijk berichtDat komt allicht door de bewerking, want stiekem was er gisteren relatief veel bewolking en maanlicht, en dus helemaal niet zo donker
edit: ik heb er een andere bewerking bij gestoken, als vergelijking.
Is eigenlijk moeilijk weg te krijgen heb ik ook al gemerkt
Het komt meestal goed tot uiting als je met gradients werkt en/of bij ruis verwijderen, ik weet niet of dat hier het geval is.
Heb je al eens geprobeerd om je workflow zoveel mogelijk in 16bit te doen, dan valt het meestal wel mee met de banding
In ieder geval, zo te lezen, heb je weeral iets bijgeleerd, je hebt nooit teveel mm's om nachtfotografie te doen, m.a.w. alle brandpuntsafstanden zijn bruikbaar
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Ik heb net de 'originele' file uit sequator bekeken, en daar zit die banding ook al in.
Jammer, en allicht te wijten aan de sub-optimale opnameomstandigheden.
Comment
Comment