Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heksenbezem V2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Heksenbezem V2

Proficiat met je Hof, [emoji106][emoji106][emoji106]

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

Comment

Proficiat met deze welverdiende plaatsing in de HoF!

Comment

Heel mooi beeld! Een zeer elegante nevel!
        www.erikthomas.be

Comment

waanzinning mooi vind ik het allemaal, wat een oingelooflijke beelden toch die sterrenprac ht boven ons... ik begrijp echt niks van de technieken rond deze foto's - stack van 140 beelden en zo - maar het resultaat is magnifiek.
          denk dat ik maar eens een opleiding moet komen volgen

dus onnodig te zeggen dat ik dit een ZEER VERDIENDE HOF plaat vind!!
          de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
          Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

Comment

Dit is een discipline waar ik veel bewondering voor heb, maar zelf niet het nodige geduld
            Mooi, mooi, mooi!

E.T.
            "De gustibus et coloribus non est disputandum"

Comment

Proficiat met je HoF-plaat(s)!
              Sublieme plaat!
              BD0681BE -
              Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Dank je voor de bemoedigende commentaren en de interesse in deze tak van fotografie

Oorspronkelijk geplaatst door stevwout Bekijk bericht
                waanzinning mooi vind ik het allemaal, wat een oingelooflijke beelden toch die sterrenprac ht boven ons... ik begrijp echt niks van de technieken rond deze foto's - stack van 140 beelden en zo - maar het resultaat is magnifiek.
                denk dat ik maar eens een opleiding moet komen volgen

dus onnodig te zeggen dat ik dit een ZEER VERDIENDE HOF plaat vind!!
                Om kort te antwoorden, deze plaat heeft een belichtingstijd van meer dan 12 uur, genomen met 140 bruikbare opnamen van 5 en 6 minuten sluitertijd, over drie nachten. Deze stack van beelden wordt samengevoegd tot één lineair beeld, dat dan in de postprocessing verwerkt wordt tot dit resultaat.

Waarom stacken? Iedere foto van de stack is iets of wat verschillend, het signaal wordt opgeteld, hoe meer foto's, (sub-frames) hoe meer signaal je krijgt op het einde (het verschil tussen versie 1 en 2 zijn extra uurtjes belichting)
                Uiteraard wordt ook de ruis opgeteld, doch dat is geen 1 op 1 relatie, de random lees-ruis heft zichzelf voor een deel op. Hierdoor verbetert ook de signaal ruis verhouding. 100 beelden stacken geeft een factor 10 verbetering van de signaal ruis verhouding, dus minder ruis in het beeld.
                P.S. 100 kopieën van een ruizige foto stacken werkt dus niet hé, de ruis is daar op alle platen hetzelfde.
                Het stacken laat ons ook toe om fouten in de lichttrein te verwijderen, fouten zoals stof, vignet, satelietsporen, lees- en temperatuurruis. Hiervoor maken we kalibratieframes (opnamen)
                Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Proficiat
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Proficiat met je welverdiende HOF.

Groetjes,
                    Dirk

Comment

Hey juppekes.

Proficiat met je plaatsje in de HOF.
                      Bootjes

Comment

Working...