Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Schitterende foto en zeker een lovenswaardig initiatief, maar iets teveel verscherpt naar mijn gevoel (vooral goed te zien in de grotere afbeelding).
Misschien dat lichtpuntje links van die grote boom wegklonen?
In elk geval mooie komp en kleuren.
Dus iets minder scherp en de zon zelf misschien iets warmer maken, beetje meer detail in de boom krijgen daardoor.
Verder is de foto subliem voor mij.
Schitterende kleuren en prachtig gekozen beeldopbouw Christel
Ik had zelf ook wel gekozen voor de zon naast de bomen, maar deze is ook wel heel apart op deze manier
@Red Falcon : ik heb het oplichtende vlekje weggekloond (dak van een schuur) en de foto beetje minder verscherpt
@Sieg : ook eentje met de zon naast de bomen, maar er zit flare in de lens...
Ter toelichting, ik stond op een bult van 2 m hoog, wat me weinig bewegingsruimte had. En de zon zakte zo snel dat ik niet teveel keuze meer had.
Terug gaan zeker :-)?
Nog dit : ik heb de verzadiging niet opgetrokken, dit kwam zo uit de camera. De lucht stond gewoon in vuur en vlam.... altijd genieten
lang geleden en al direct binnen met een BANG, prachtig gewoon, op t eerste zicht meteen kiezen voor de 1e vanwege die magnifieke bol door de boom , maar na even kijken heeft de 2e toch meer kleur in zich.
moelijk kiezen, ze mogen allebie aan mijn muur
enige bedenking: de foto heeft nogal een zoom effect,n ik had misschien ook wel wat voorgrond willen zien voor nog meer diepte... maar dat hangt natuurlijk af van de eventuele interessante voorgrond...
maar dat is detail kritiek op een verder schitterende foto!
de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS
enige bedenking: de foto heeft nogal een zoom effect,n ik had misschien ook wel wat voorgrond willen zien voor nog meer diepte... maar dat hangt natuurlijk af van de eventuele interessante voorgrond...
maar dat is detail kritiek op een verder schitterende foto!
Morgen krijg je een pano van 10 foto's te zien - dus je krijgt dan heel wat voorgrond
A inderdaad, dat was hetgeen ik bedoelde Christel, deze vind ik nog mooier
(Maar door het weghalen van je eerste update en te vervangen door deze, slaagt mijn commentaar op niks meer hé )
De "andere versie" is super! Heel erg goed gemaakt. De weg links leidt ons naar de vuurbal en heel mooi zoals de sporen (rechts) in de begroeiing een diapositieve tegehanger krijgen even verder op.
Dit wringt zelf een beetje maar maakt de foto nog interessanter
Comment