Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Basiliek in volle gloed
Collapse
X
-
-
-
Re: Basiliek in volle gloed
Zeer geslaagd als je het mij vraagt! Voor mij persoonlijk net te veel saturatie.
-
Kan wel volgen over de saturatie, op deze manier zou ik zeggen een typisch beeld en kwaliteit van een smartphone
Maar wel heel mooi gekozen compo in deze opname, vraag me wel af of je dan toestemming moet vragen aan de stad Hulst om deze beelden te maken met de drone ?
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Toestemming vragen aan de stad is niet nodig/nuttig, in die zin dat het luchtruim niet de bevoegdheid is van de stad.
Je moet voldoen aan de reglementeringen die vastgelegd zijn door Europese wetgeving, al blijven er wel nationale accenten.
In Nederland mag je bvb slechts vliegen tot een kwartier na zonsondergang, terwijl dat in België ook tijdens de nacht mag als je aan bepaalde voorwaarden voldoet.
Daarnaast bepaalt elke luchtvaartautoriteit de nationale no-fly zones, die dan ook nog eens aan- en afgeschakeld kunnen worden.
Gelukkig bestaan er websites waar je de permissies kan checken. Voor Nederland is de officiële site map.godrone.nl, voor België is dat map.droneguide.be .
Hulst valt niet in zo'n zone, maar dat betekent dan weer niet dat je er met elke drone mag gaan vliegen.
Je moet sowieso een licentie (registratie) hebben als drone operator, je drone moet in een bepaalde categorie vallen om boven bebouwing of boven mensen te vliegen, en je moet een vrije zichtlijn hebben naar je drone. En daar bovenop moet je je aan de privacywetgeving houden (net als elke fotograaf) - al zijn mensen vanuit de hoogte al snel onherkenbaar.
Wat de kwaliteit betreft: een drone is geen smartphone, want die kan je nog een op een statief zetten. Je kan je wel inbeelden dat de mooiste wolkenluchten niet direct ontstaan bij windstil weer. Ook de low-light performance van lichte drones (waarmee je over mensen / bebouwing mag vliegen) is niet echt top - kleine lens, kleine sensor. Dat blijft (voorlopig) dus behelpen met veel takes, bracketing, HDR, noise reductie, enz.
Maar: je kan shots maken die je vanop de grond niet krijgt
Comment
-
Bedankt voor de info, duidelijke uitleg
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
-
Kap gedaan maar, snap niet waar al dat kleur en licht vandaan komt..?
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtKap gedaan maar, snap niet waar al dat kleur en licht vandaan komt..?Last edited by pppictures; 15 mei 2021, 22:09.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk berichtMooi maar voor mij ook iets te gesatureerd.
Ik vind het beter kijken als ik bovenaan wegscrol tot ik een 3x2 verhouding heb
Comment
Comment