Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Basiliek in volle gloed

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Basiliek in volle gloed

Genomen op dezelfde avond als deze serie.
    Sint-Willibrordusbasiliek in Hulst.

Last edited by pppictures; 11 mei 2021, 21:32.

Re: Basiliek in volle gloed

Zeer geslaagd als je het mij vraagt! Voor mij persoonlijk net te veel saturatie.
    www.erikthomas.be

Comment

Kan wel volgen over de saturatie, op deze manier zou ik zeggen een typisch beeld en kwaliteit van een smartphone
      Maar wel heel mooi gekozen compo in deze opname, vraag me wel af of je dan toestemming moet vragen aan de stad Hulst om deze beelden te maken met de drone ?

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Toestemming vragen aan de stad is niet nodig/nuttig, in die zin dat het luchtruim niet de bevoegdheid is van de stad.
        Je moet voldoen aan de reglementeringen die vastgelegd zijn door Europese wetgeving, al blijven er wel nationale accenten.
        In Nederland mag je bvb slechts vliegen tot een kwartier na zonsondergang, terwijl dat in België ook tijdens de nacht mag als je aan bepaalde voorwaarden voldoet.
        Daarnaast bepaalt elke luchtvaartautoriteit de nationale no-fly zones, die dan ook nog eens aan- en afgeschakeld kunnen worden.
        Gelukkig bestaan er websites waar je de permissies kan checken. Voor Nederland is de officiële site map.godrone.nl, voor België is dat map.droneguide.be .
        Hulst valt niet in zo'n zone, maar dat betekent dan weer niet dat je er met elke drone mag gaan vliegen.
        Je moet sowieso een licentie (registratie) hebben als drone operator, je drone moet in een bepaalde categorie vallen om boven bebouwing of boven mensen te vliegen, en je moet een vrije zichtlijn hebben naar je drone. En daar bovenop moet je je aan de privacywetgeving houden (net als elke fotograaf) - al zijn mensen vanuit de hoogte al snel onherkenbaar.

Wat de kwaliteit betreft: een drone is geen smartphone, want die kan je nog een op een statief zetten. Je kan je wel inbeelden dat de mooiste wolkenluchten niet direct ontstaan bij windstil weer. Ook de low-light performance van lichte drones (waarmee je over mensen / bebouwing mag vliegen) is niet echt top - kleine lens, kleine sensor. Dat blijft (voorlopig) dus behelpen met veel takes, bracketing, HDR, noise reductie, enz.
        Maar: je kan shots maken die je vanop de grond niet krijgt

Comment

Bedankt voor de info, duidelijke uitleg

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Leuk om dergelijke opnames te zien en zeker als ze begeleid worden door tekst en uitleg. De kleuren vind ik iets te fel maar sfeer zit er zeker in. Goede compo.
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

ik vind hem heel mooi al heb ik een beetje HDR gevoel ,maar het past hier wel bij het beeld

Comment

Kap gedaan maar, snap niet waar al dat kleur en licht vandaan komt..?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  Kap gedaan maar, snap niet waar al dat kleur en licht vandaan komt..?
                  HDR, 7 shots, EV -4 tot 2. En dan natuurlijk een avond uitkiezen wanneer de lucht bomvol kleuren zit.
                  Last edited by pppictures; 15 mei 2021, 22:09.

Comment

Knappe foto!

Comment

Schitterende waarneming zo met deze gesatureerde kleurtjes.

Groetjes,
                      Dirk

Comment

Mooi maar voor mij ook iets te gesatureerd.

Ik vind het beter kijken als ik bovenaan wegscrol tot ik een 3x2 verhouding heb
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                          Mooi maar voor mij ook iets te gesatureerd.

Ik vind het beter kijken als ik bovenaan wegscrol tot ik een 3x2 verhouding heb
                          Ik volg Frakske's mening
                          http://www.smuttynose.nl

Comment

Working...
                          X