Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ochtendreflectie...boom.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Ochtendreflectie...boom.

Een half uur voor zonsopkomst... 2.5 seconden belicht.

Exif:
    Camera Model Canon EOS 40D
    Tv(Shutter Speed) 2.5
    Av(Aperture Value) 8.0
    ISO Speed 100
    Lens EF17-40mm f/4L USM
    Focal Length 17.0mm

Rob,

Re: Ochtendreflectie...boom.

Het storend element in deze foto vind ik die rechte verticale lijn tot de solitaire boom.
    Ik zou in dit geval de voorgrond oplichten om te zien wat daar groeit, nu lijkt me dat een mysterie.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Het storend element in deze foto vind ik die rechte verticale lijn tot de solitaire boom.
      Ik zou in dit geval de voorgrond oplichten om te zien wat daar groeit, nu lijkt me dat een mysterie.
      Mee eens en heb hem daarom even binnengehaald.
      Als je hem wat oplicht, zie je veel meer en wordt het geheel ook mistiger.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        ik wou de hele reflectie van de boom erop vandaar dat ik deze compo gekozen heb, dan is de verticale lijn onvermijdelijk... ik wil de sfeer er niet teveel uithalen door de boel/voorgrond nog meer op te lichten, in deze foto gaat het mij om de boom/reflectie en sfeer/kleuren aan de horizon en niet om het onkruid/gras wat aan de kant groeide.. dat vind ik zelf niet zo interessant..

Rob,

Comment

Maar door deze compositie vind ik de foto niet in evenwicht, niet in balans. Sorry
          grt
          Gerrit

Comment

Ik vind hem mooi zoals hij is, de donkere voorgrond draagt meer bij aan de sfeer dan volgens mij een opgelichte toch niet interessante graspartij
            Zo veel mensen, zoveel meningen
            Groetjes Francine

Comment

Heb je deze gemaakt vanop een brugje?
              Die gecultiveerde rechte lijn is inderdaad een spelbreker in het beeld.
              Als je nog meer naar rechts zou kunnen staan zou die rechte lijn minder opvallen.

De algemene sfeer zit er alvast in.
              Zelfs een stukje afsnijden aan de onderzijde is voor mij een sterker beeld.

Groetjes,
              Dirk

Comment

Working...
              X