Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Het storend element in deze foto vind ik die rechte verticale lijn tot de solitaire boom.
Ik zou in dit geval de voorgrond oplichten om te zien wat daar groeit, nu lijkt me dat een mysterie.
Het storend element in deze foto vind ik die rechte verticale lijn tot de solitaire boom.
Ik zou in dit geval de voorgrond oplichten om te zien wat daar groeit, nu lijkt me dat een mysterie.
Mee eens en heb hem daarom even binnengehaald.
Als je hem wat oplicht, zie je veel meer en wordt het geheel ook mistiger.
grt,bouk.
ik wou de hele reflectie van de boom erop vandaar dat ik deze compo gekozen heb, dan is de verticale lijn onvermijdelijk... ik wil de sfeer er niet teveel uithalen door de boel/voorgrond nog meer op te lichten, in deze foto gaat het mij om de boom/reflectie en sfeer/kleuren aan de horizon en niet om het onkruid/gras wat aan de kant groeide.. dat vind ik zelf niet zo interessant..
Heb je deze gemaakt vanop een brugje?
Die gecultiveerde rechte lijn is inderdaad een spelbreker in het beeld.
Als je nog meer naar rechts zou kunnen staan zou die rechte lijn minder opvallen.
De algemene sfeer zit er alvast in.
Zelfs een stukje afsnijden aan de onderzijde is voor mij een sterker beeld.
Comment