Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

45 min. voor zonsopkomst, poldersfeer + maantje.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] 45 min. voor zonsopkomst, poldersfeer + maantje.

45 minuten voor zonsopkomst, aan de linkerkant zie je het aankomende zonlicht al verschijnen en aan de rechterkant nog een maansikkeltje.

De foto is 13 seconden belicht.

Toch ook even een z/w versie...

Exif:
    Camera Model Canon EOS 5D Mark II
    Tv(Shutter Speed) 13
    Av(Aperture Value) 8.0
    ISO Speed 200
    Lens EF17-40mm f/4L USM
    Focal Length 21.0mm

Rob,

Re: 45 min. voor zonsopkomst, poldersfeer + maantje.

hier ga ik wel voor de kleurversie en proficiat voor de moed en zelfopoffering om zo vroeg op te staan.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Zeer mooi ! De kleurenversie spreekt mij meest aan in dit geval
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Mooie kleurenversie
        Groeten Andre

Comment

prachtig vooral de kleur versie

Comment

Mooie kleuren mag je toch niet wegsmijten...
            Hier kies ik ook resoluut voor de kleuren versie Heel mooi.

grt Gerrit

Comment

Voor mij ook de kleurenversie.
              Beetje zonde zo vroeg op te staan voor zwart wit zou ik denken

Comment

Oh Mann, einfach großartig.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Zeker de kleuren, mooi.
                  Ronny

Comment

Ik ga zeker ook voor de kleuren, ze zijn heel mooi
                    Zo veel mensen, zoveel meningen
                    Groetjes Francine

Comment

Heel mooie waarneming, maar denk dat er iets fout gelopen is met de kleuren aan de rechterbovenhoek?
                      Er zitten daar van die paarse banden. In de zwart-wit versie zie je duidelijk die banden waar een grove korrel tevoorschijn komt.

Groetjes,
                      Dirk

Comment

Mooie foto. Ik verkies de kleurenversie, maar zou nog ergens proberen te spelen met de positie van dat maantje in de compositie. Die zit me nu niet helemaal lekker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                          Heel mooie waarneming, maar denk dat er iets fout gelopen is met de kleuren aan de rechterbovenhoek?
                          Er zitten daar van die paarse banden. In de zwart-wit versie zie je duidelijk die banden waar een grove korrel tevoorschijn komt.

Groetjes,
                          Dirk
                          Thanks Dirk,

Die paarse banden zitten ook in de RAW-versie, dus nabewerking is niet de oorzaak.
                          Een mogelijke oorzaak van die paarse band is dat ik de zoeker niet heb afgeschermd waardoor er ongewenst licht via de zoeker in de body en op de sensor kan komen.
                          De zoeker afschermen is beter bij lange sluitertijden heb ik ergens gelezen.. Ik moet alleen nog zo'n afscherm-kapje aanschaffen of zelf iets verzinnen..

Rob,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
                            Thanks Dirk,

Die paarse banden zitten ook in de RAW-versie, dus nabewerking is niet de oorzaak.
                            Een mogelijke oorzaak van die paarse band is dat ik de zoeker niet heb afgeschermd waardoor er ongewenst licht via de zoeker in de body en op de sensor kan komen.
                            De zoeker afschermen is beter bij lange sluitertijden heb ik ergens gelezen.. Ik moet alleen nog zo'n afscherm-kapje aanschaffen of zelf iets verzinnen..

Rob,
                            dit is iets waar ik soms ook last van heb en idd ook al in de RAW versie ,weet niet of wat jij aanhaalt de oorzaak is maar ik breek er ook mijn hoofd over ,onlangs zelfs daarover een draadje gespannen op FB ,een echte oplossing kwam er niet uit de bus .ik vermoed dat dit voorkomt op je scherm maar niet in de afdruk , maar het is wel heel ambetant

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                              dit is iets waar ik soms ook last van heb en idd ook al in de RAW versie ,weet niet of wat jij aanhaalt de oorzaak is maar ik breek er ook mijn hoofd over ,onlangs zelfs daarover een draadje gespannen op FB ,een echte oplossing kwam er niet uit de bus .ik vermoed dat dit voorkomt op je scherm maar niet in de afdruk , maar het is wel heel ambetant
                              Ik heb de tekst gevonden: wat denk jij hiervan bobatje?

begin citaat:

FOUT 7: JE ZOEKER NIET AFDEKKEN
                              Zoeker spiegelreflexcamera sluiten
                              Licht weet altijd wel een weg te vinden door kleine gaatjes. Zo is het ook mogelijk dat licht door de zoeker toch nog in de camera kan komen. Als je de zoeker niet afdekt kan je vreemde paarse strepen in de foto krijgen. Bij veel camera’s met een zoeker wordt een kleine accessoire meegeleverd in de doos (zie afbeelding rechts). Het is vaak het onderdeel in de doos waar de meeste mensen de functie niet van weten. Dit is alleen van belang bij spiegelreflexcamera’s. Bij systeemcamera’s is het niet nodig om de zoeker af te dekken.

einde citaat..

ps bij de 'afbeelding rechts' verwijst hij naar de foto van dit afdichtkapje..

bron van dit citaat, KLIK

Rob,

Comment

Working...
                              X