Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: SD Dendermonde op 10 mei 2025.
Hele mooie verdeling van lucht en voorgrond, de zon hoort nu eenmaal uitgebeten te zijn als ze nog zo hoog staat, dus voor mij prima zoals m is
Heel veel diepte verkregen door je gekozen standpunt hier
Ik vind hem prachtig, mooie verdeling, prachtig dat strijklicht over de baan. Ook kleuren en details zijn knap, en recht in de zon kijken bij heldere lucht zou het abnormaal zijn moest hij niet uitgebrand zijn. Dan moet je al een blend maken met een pikdonkere foto en dan nog. Knap [emoji108][emoji108][emoji108][emoji108]
Wat er voor velen mogelijk 'wringt' is het gebruik van portrait in een landscape foto. Onze ogen zijn gewend om te scannen van links naar rechts, veeleer dan van boven naar beneden. Ik vind het juist daardoor een goede foto. Een foto moet niet technisch perfect zijn. Hij moet gevoelens oproepen.
Een foto moet niet technisch perfect zijn. Hij moet gevoelens oproepen.
Dat vind ik een mooie quote... zelf worstel ik hier weleens mee... dan vind ik (bijv. bij mijn macrofoto's) een beetje overbelichting (in hele enkele gevallen) soms net iets mooier dan een belichting precies binnen de lijntjes... vaak kies ik in zo'n geval dan toch voor het technische (binnen de lijntjes), maar mijn gevoel geeft de andere dan de voorkeur... Soms moet je het technische deel ook durven loslaten, uiteraard niet in alle gevallen maar heel soms pakt dat beter uit....
Wat er voor velen mogelijk 'wringt' is het gebruik van portrait in een landscape foto. Onze ogen zijn gewend om te scannen van links naar rechts, veeleer dan van boven naar beneden. Ik vind het juist daardoor een goede foto.
Ik heb hier bewust voor portret gekozen vanwege de lijn van de weg die naar de zon leidt.... bij een landschapsformaat zou dat aan de zijkanten teveel afleiden.. In het algemeen heeft het landschapsformaat mijn voorkeur, maar in hele enkele gevallen pakt (zoals bij deze foto) de portretstand voor mijn gevoel beter uit...
Voor mij is deze foto perfect en is eens iets anders dan wat we hier doorgaans zien.
Knap gedaan en voor de rest zou ik daar zeker NIKS aan veranderen!
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Wat er voor velen mogelijk 'wringt' is het gebruik van portrait in een landscape foto. Onze ogen zijn gewend om te scannen van links naar rechts, veeleer dan van boven naar beneden. Ik vind het juist daardoor een goede foto. Een foto moet niet technisch perfect zijn. Hij moet gevoelens oproepen.
Denk ik niet dat dit het probleem zou zijn, de meesten die hier kijken hebben toch al redelijk wat ervaring, en zijn ook wel staande natuurfoto's gewend want die worden hier veel gepost
En inderdaad een foto moet niet technisch perfect zijn, doch deze is dat wel
Heel goed gekozen standpunt en het portret formaat past perfect bij wat he wenst te laten zien.
Zo verkrijg je heel veel dieptezicht.
Enkel die vuile vliegtuigstrepen zou ik weghalen, voor de rest helemaal goed.
Comment