Veel kijkgenot
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Sneeuwloze dalen
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Sneeuwloze dalen
indrukwekkend uitzicht en foto...
ik heb hem in photoshop even binnen gehaald en dan een z/w laag gemaakt en de dekking hiervan naar 30% of 25% terug geschroefd dat tempert de kleuren met name de blauwe lucht, dan vind ik persoonlijk de foto (uiteraard persoonlijk) wat mooier... nu vind ik de lucht iets te blauw...
Overigens helemaal in z/w vind ik hem ook prachtig...
Rob,Last edited by natuurfreak; 20 februari 2021, 12:14.
-
Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk berichtindrukwekkend uitzicht en foto...
ik heb hem in photoshop even binnen gehaald en dan een z/w laag gemaakt en de dekking hiervan naar 30% of 25% terug geschroefd dat tempert de kleuren met name de blauwe lucht, dan vind ik persoonlijk de foto (uiteraard persoonlijk) wat mooier... nu vind ik de lucht iets te blauw...
Rob,
Hele mooie opname Raymond met een indrukwekkend uitzicht
Inderdaad de kleuren in de lucht zijn wat fel, maar dat is kwestie van smaak
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtJe verklapt hier mijn jarenlange manier van bewerken Rob ...
grts
Sieg
Rob,
Comment
-
Sieg en Rob, ik vreesde voor dergelijke opmerking en zie... Ietsje temperen zeker en vast en in zwartwit ben ik ook voorstander doch laat me té gemakkelijk leiden naar kleur daar dit hier grotendeels de voorkeur krijgt en dat mag ik in feite niet doen ! Misschien krijg je later de zwartwit versie nog te zien ? Dank voor de beoordeling.Kunst is genieten - genieten is een kunst !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk berichtindrukwekkend uitzicht en foto...
Rob,
Ik zou ook eens een 16:9 verhouding proberen, en een stukje onderaan weg laten. Dan is de opname meer in balans. Nu trekt de sneeuw teveel aandacht. Als je deze 2 dingen doet heb je een mooie, evenwichtige opnameJochenvde Photography
Flickr
Comment
-
-
Een zw zou een mogelijkheid zijn maar een meerwaarde weet ik niet, ik zou hier gewoon de saturatie wat temperen vooral het blauw zodat dit wat natuurlijker oogt, de kleur versie zou ik houden [emoji6]
Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
Comment
-
Leuk hoe je het oog binnenleidt via de kabels. ik volg ivm saturatie van het blauw.
Comment
-
Zoals voorgangers neerschreven zou ik ook het blauw plaatselijk wat temperen.
Rechts onderaan vind ik het blauw te nadrukkelijk.
Wat is die zwarte lijn in de sneeuw die rechtsonder vertrekt en richting die steunpaal loopt?
Groetjes,
Dirk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk berichtZoals voorgangers neerschreven zou ik ook het blauw plaatselijk wat temperen.
Rechts onderaan vind ik het blauw te nadrukkelijk.
Wat is die zwarte lijn in de sneeuw die rechtsonder vertrekt en richting die steunpaal loopt?
Groetjes,
DirkKunst is genieten - genieten is een kunst !
Comment
Comment