Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sneeuwloze dalen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] Sneeuwloze dalen

Veel kijkgenot
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Re: Sneeuwloze dalen

indrukwekkend uitzicht en foto...

ik heb hem in photoshop even binnen gehaald en dan een z/w laag gemaakt en de dekking hiervan naar 30% of 25% terug geschroefd dat tempert de kleuren met name de blauwe lucht, dan vind ik persoonlijk de foto (uiteraard persoonlijk) wat mooier... nu vind ik de lucht iets te blauw...

Overigens helemaal in z/w vind ik hem ook prachtig...

Rob,
    Last edited by natuurfreak; 20 februari 2021, 12:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht

ik heb hem in photoshop even binnen gehaald en dan een z/w laag gemaakt en de dekking hiervan naar 30% of 25% terug geschroefd dat tempert de kleuren met name de blauwe lucht, dan vind ik persoonlijk de foto (uiteraard persoonlijk) wat mooier... nu vind ik de lucht iets te blauw...

Rob,
      Je verklapt hier mijn jarenlange manier van bewerken Rob ...

Hele mooie opname Raymond met een indrukwekkend uitzicht
      Inderdaad de kleuren in de lucht zijn wat fel, maar dat is kwestie van smaak

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Je verklapt hier mijn jarenlange manier van bewerken Rob ...

grts
        Sieg
        haha, ik pas dat idd ook weleens toe... lekker makkelijk en toch doeltreffend...

Rob,

Comment

Sieg en Rob, ik vreesde voor dergelijke opmerking en zie... Ietsje temperen zeker en vast en in zwartwit ben ik ook voorstander doch laat me té gemakkelijk leiden naar kleur daar dit hier grotendeels de voorkeur krijgt en dat mag ik in feite niet doen ! Misschien krijg je later de zwartwit versie nog te zien ? Dank voor de beoordeling.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht

Rob,
            Mee eens.

Ik zou ook eens een 16:9 verhouding proberen, en een stukje onderaan weg laten. Dan is de opname meer in balans. Nu trekt de sneeuw teveel aandacht. Als je deze 2 dingen doet heb je een mooie, evenwichtige opname
            Jochenvde Photography
            Flickr

Comment

Een zw zou een mogelijkheid zijn maar een meerwaarde weet ik niet, ik zou hier gewoon de saturatie wat temperen vooral het blauw zodat dit wat natuurlijker oogt, de kleur versie zou ik houden [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

Comment

Leuk hoe je het oog binnenleidt via de kabels. ik volg ivm saturatie van het blauw.
                www.erikthomas.be

Comment

Zoals voorgangers neerschreven zou ik ook het blauw plaatselijk wat temperen.
                  Rechts onderaan vind ik het blauw te nadrukkelijk.

Wat is die zwarte lijn in de sneeuw die rechtsonder vertrekt en richting die steunpaal loopt?

Groetjes,
                  Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                    Zoals voorgangers neerschreven zou ik ook het blauw plaatselijk wat temperen.
                    Rechts onderaan vind ik het blauw te nadrukkelijk.

Wat is die zwarte lijn in de sneeuw die rechtsonder vertrekt en richting die steunpaal loopt?

Groetjes,
                    Dirk
                    Op de opmerkingen had ik al gereageerd. Met het blauw rechtsonder is bij mijn weten niets mis Dirk, dat is nu eenmaal een normale reflectie van de lucht op de kristallen in schaduwsituaties. De zwarte lijn is een opkant die in de sneeuw aanwezig was, veroorzaakt door wie of wat, dat weet ik niet ik kon er wel gebruik van maken gelet op de compo. Bedankt voor je schrijven.

Comment

Working...
                    X