Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Prachtig ruimtelijke foto. Mooi hoor.
Er is wel wat moeite gedaan om de wolken er zo uit te laten zien. En dat is helaas te zien. (zowel donkere als lichte halo's)
Achteraf bekeken heb je gelijk Johan en heb ik wat te hard aan de knopjes getrokken.
Ik had nochtans alleen de hooglichten in de hemel verlaagd omdat die als uitgebrand werden aangeduid en een beetje (+10) contrast toegevoegd. Inderdaad wat overdreven. Ik heb nu de versie geplaatst zonder die aanpassingen.
ps. Ik heb net een nieuwe computer en ik vermoed dat de calibratie van de monitor nog niet op punt stond ... allez, dat is mijn excuus
Bedankt voor de moeite. Het is al een stuk beter.
Nu alleen nog de donkere halo wegwerken.
Ik zie geen exif, dus ik weet niet waarmee bewerkt. Indien mogelijk gewoon het blauw en groen selecteren, en buiten die selectie de aanpassing doen.
En dan de intensiteit van de wolk weer terug zoals in de bovenste foto. De wolken cq. dreiging blijven dan mooi.
Dank iedereen voor de reacties en tips... en vooral voor het geduld ;-)
Ik heb me wat laten "vangen" door van het ene systeem naar het andere over te stappen en de calibratie die niet op punt stond ;-)
Ik heb uiteindelijk een volledige reset van de foto gedaan en van nul herbegonnen. Ik ga nu niet nog eens een update plaatsen ... dat wordt vervelend voor jullie ... ik denk dat het tijd dit te laten zakken / rusten.
Comment