Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
prachtige reflectie, heel mooie compo, ook heel mooi gekozen voor vierkant hier vind ik
klein detail: bij een iets langere blik valt de lichte schijn rond de boom wel net iets te veel op naar mijn smaak, vrees dat de lucht ierts te veel "geburnd" is om niet zichtbaar te zijn, of anders met een iets grotere feathering. je bedoeling om de boom er uit te laten schieten vind ik wel mooi, maar is iets naar mijn mening iets te dominant aanwezig...
maar dat kan snel gefixed worden indien nodig lijkt me
de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS
Een vierkante voorstelling met zoveel ruimte is verrassend, moet er even aan wennen en zal nog eens terug komen kijken. Nu zal het waterpeil terug laag staan vermoed ik, kijken als we uit ons kot mogen !
klein detail: bij een iets langere blik valt de lichte schijn rond de boom wel net iets te veel op naar mijn smaak, vrees dat de lucht ierts te veel "geburnd" is om niet zichtbaar te zijn, of anders met een iets grotere feathering. je bedoeling om de boom er uit te laten schieten vind ik wel mooi, maar is iets naar mijn mening iets te dominant aanwezig...
maar dat kan snel gefixed worden indien nodig lijkt me
Dat is meer dan een klein detail, wat heb ik hier uitgespookt ???
Bedankt voor die opmerking, dat kan niet door de beugel. Ik plaats zeker een up
Fantastisch mooie plaat, Frans. Grandioze kleuren en symmetrie.
Ook heel mooi dat je in dit geval voor vierkant bent gegaan.
Naar mijn mening zijn er 3 essentiële zaken voor een foto : Licht en/of compositie, maar voor mij volgt dan zeker uitsnede !
De meesten zijn zich waarschijnlijk ook niet bewust dat je meer mogelijkheden hebt, als je eens wat anders gebruikt dan de "standaard" formaten.
Ik ken zelf een fotograaf/schrijver van naam, die ze saai noemt. Zover ga ik niet , want de voorstelling/onderwerp moet dat bepalen.
de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS
Mooie up Frans...
Dat is nu net een van mijn problemen se....
Als ik naar de opmerking van Stev kijk, dan zie ik de uitschuiver ook, maar vraag me af
dat ik waarschijnlijk zonder die opmerking die uitschuiver niet zo had gezien en laat staan het zo beschrijven...
Dan denk ik bij mezelf...ik ben een waardeloze fotograaf....pff...
Mooie up Frans...
Dat is nu net een van mijn problemen se....
.....
Dan denk ik bij mezelf...ik ben een waardeloze fotograaf....pff...
Waarschijnlijk heeft je gevoel wat voorrang op je denken ?
En dat is mooi !
En die verhoudingen en prioriteiten liggen bij iedere mens anders ...
geen zorgen maken, bij een 2e of bij een 3e blik was u dat zeker ook opgevallen ...
dus niks waardeloos, integendeel !!!
Ik zou durven voor de niet bijgewerkte foto gaan omdat daar een mooie sfeer aanwezig is in het midden van de foto, deze is verdwenen in de up. De vierkante presentatie blijft wringen, gelukkig heeft zo ieder zijn smaak en visie.
Mooi Frans, al mocht het voor mij in dit formaat nog wat krapper gekaderd worden
grts
Sieg
Heb ik overwogen Sieg maar ik heb dat toch maar niet gedaan omdat ik hier van een 4/3 sensor vertrek en dan moet ik maar anders kadreren bij de opname.
Comment