Getrokken op een avondwandeling in de buurt. Ik vind deze persoonlijk mooi, maar twijfel over de scherptediepte. Deze is met autofocus genomen, maar misschien was het beter om manueel te gaan. Deze is genomen met een A7III + 85 f/1.8 Batis, op f/4.5.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Pluizige zonsondergang
Collapse
X
-
-
-
Re: Pluizige zonsondergang
Door het gebrek aan scherpte op de pluizen krijg je hier wel een mooie dromerige sfeer
Wel wat zonde vind ik is de paardenbloem in de voorgrond die toch aandacht trekt
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
-
Zou de lucht eraf halen.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Ik volg bouk voor wat die lucht betreft ..
Ik heb de indruk dat het een vrij diep veld met pluizen is, zo ja dan zou ik het volgende proberen:
Een wat hoger standpunt maar met zelfde diafragma en scherpstelling op de vooste pluizen, camera wat meer voorover gekanteld zodat je het volgende als resultaat hebt :
Vooraan de scherpe pluizen, daarachter een massa steeds onscherper wordende pluizen , geen of weinig lucht ...
En zo mogelijk ook eens met een 50mm proberen f2.8 of zo dan zelfs
misschien moet ik ook eens op zoek naar pluizen in mijn buurtbedankt om te kijken of te reageren, frans !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk berichtIk volg bouk voor wat die lucht betreft ..
Ik heb de indruk dat het een vrij diep veld met pluizen is, zo ja dan zou ik het volgende proberen:
Een wat hoger standpunt maar met zelfde diafragma en scherpstelling op de vooste pluizen, camera wat meer voorover gekanteld zodat je het volgende als resultaat hebt :
Vooraan de scherpe pluizen, daarachter een massa steeds onscherper wordende pluizen , geen of weinig lucht ...
misschien moet ik ook eens op zoek naar pluizen in mijn buurt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk berichtBedankt voor deze tip! Ik heb geen 50 mm, enkel een 18 2.8, een 35 1.4 en een 85 1.8. Ik had zelf niet de indruk dat die lucht storend ging zijn en zag drie lagen (een veld met de pluizen, de wazige bomenrij en dan die avondlucht) voor me.
Die scherptediepte is inderdaad een eeuwig probleem : had ik wat meer... had ik wat minder .... . Uiteindelijk maak je een keuze (bij opname of bij selectie achteraf voor presentatie) . Morgen denk je dan dat het toch beter anders was. Join the group!
Inderdaad dromige sfeer. Geeft een sentimenteel beeld.
Knapmijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk berichtIk volg bouk voor wat die lucht betreft ..
misschien moet ik ook eens op zoek naar pluizen in mijn buurt
Comment
Comment