Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
"Springen" op natte rotsen = levensgevaarlijk Steef ! Interessante foto door de wat vervreemde weergave, een woestenij met sfeer
Bedankt voor uw bezorgdheid Raymond, maar ik doe geen levensgevaarlijke dingen hoor. Het moest ik enkel lopen over strandjes van een 7 a 8 meter lang telkens het water weg trok, om dan even op het droge te staan op de rotsen tussen de strandjes. De rotsen zelf waren niet nat. Het was ook eb.
Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G Website - 500px - Instagram
Bedankt voor uw bezorgdheid Raymond, maar ik doe geen levensgevaarlijke dingen hoor. Het moest ik enkel lopen over strandjes van een 7 a 8 meter lang telkens het water weg trok, om dan even op het droge te staan op de rotsen tussen de strandjes. De rotsen zelf waren niet nat. Het was ook eb.
Je ziet hé Steef er zijn mensen die om je geven ! Als dat de situatie was dan geen probleem want ik had ooit eens een akelige valpartij vanop een natte rots in de bergen ook al leek er geen gevaar doch mijn tijd was nog niet gekomen was waarschijnlijk het oordeel. Oprechte dank voor je toelichting.
Heel goed standpunt gekozen. Sluitertijd wat te lang voor mijn (persoonlijke) smaak. Onderaan zou ik er een (klein) stukje afdoen omdat die rotspartijen wat overheersen. Al bij al een geslaagd beeld. Ik kan alleen maar beamen wat betreft opletten met die rotsen. Kunnen ook glibberig zijn door algengroei en dergelijke.
Mooie opname en licht Steven! Betreffende de sluitertijd wil ik nog juist m'n mening meegeven; Of je maakt een langere sluitertijd of je maakt een natuurgetrouwe weergave. Van het melkwater heb je voor en tegenstanders, maar als het licht
en wolken goed zitten krijg je iets heel speciaal in de foto. Door de sluitertijd hier kort te houden komt het water rond de rotsen onrustig over, het lijkt op ruw ijs :-) wat ook wel iets heeft. Maar dit is slechts een persoonlijke keuze.
mvg Christophe
neem het niet verkeerd op ,de foto vind ik echt heel goed ,vooral kwa compositie en licht ,over de sluitertijd heb ik ook mijn twijfels ofwel een heel stuk langer ofwel veel korter ,nu vind ik het water iets teveel ijsachtig , wat korter zou je meer de beweging van de golven zien ,ik bedoel bvb 1/30ste tot een halve sec
Comment