Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS
de diepte heb je mooi gecreëerd ,ook de kleuren zijn heel mooi daarom idd een beetje spijtig dat er niet meer te zien is van de boomkruinen , ik vermoed zelfs een 2/3 de uitsnede al beter zou zijn geweest
de diepte heb je mooi gecreëerd ,ook de kleuren zijn heel mooi daarom idd een beetje spijtig dat er niet meer te zien is van de boomkruinen , ik vermoed zelfs een 2/3 de uitsnede al beter zou zijn geweest
Ik volg Patrick, er zit net iets teveel voorgrond in. En te laat om nog terug te gaan...
dreef aangelegd na een bacchanaal ? maar de zigzaglijn geeft toch meer diepgang aan het beeld. Onderaan het beeld laten eindigen korter bij de bomen geeft m.i. een nog beter zicht.
Mss dat Red Falcon wel gelijk heeft wat betreft de uitsnede...ik vind het alvast een super mooie foto Stef...
De dieptewerking (het zigzag pad) en de heerlijke kleurtjes doen het voor mij bijzonder goed...
Heerlijk kleurplaat met een zee aan diepte.
Je zou ook de 2 buitenste bomen eraf kunnen croppen. Dan is ontsnappen helemaal onmogelijk. (vooral omdat er links nog een fiks licht gedeelte is)
Ik zou eerder rechts afknippen en zeker links niet want het is zoals "blauwzwart" het zegt, links is een echt mooi strijklicht op de boomstammen te zien en dat licht had ik dus ook graag op het loof van de bomen gezien,
vandaar mijn eerdere opmerking en voorkeur voor een portret- instede een landschap formaat.
Eigenaardig van aanleg en toevallig ontdekt, zo komt deze attractieve foto me over en is hierdoor een unieke plaats zowel als inhoud als aan kleur. Schitterend
thx voor de vele reacties en invalshoeken, heb er weer wat meer leren door nadenken over de details in mijn foto's :-)
wat voor mij belangrijk was in deze foto was het strijklicht over de bomen rechts en links dus een portret formaat was niet meteen een optie... en verder wilde ik de mooie zigzag benadrukken, vandaar ook nog wat voorgrond om in de fot getrokken te worden... maar kleine variaties zijn zeker te overwegen...
in ieder geval nuttig om de discussues te lezen
de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS
Comment