Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de dreef

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] de dreef

best met zwarte achtergrond...

grote versie 20181103-IMG_0553

alle reacties welkom, alvast bedankt voor het kijken...
    Last edited by stevwout; 17 december 2019, 17:53.
    de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
    Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

Re: de dreef

Mooie zichtlijn, knap werk !
    Vriendelijke groet, laGrange
    http://lagrange.1x.com
    "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

Comment

Ik zou gekozen hebben voor een verticale foto want nu mis ik toch wel loof van de bomen en het contrast met de lucht.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

de diepte heb je mooi gecreëerd ,ook de kleuren zijn heel mooi daarom idd een beetje spijtig dat er niet meer te zien is van de boomkruinen , ik vermoed zelfs een 2/3 de uitsnede al beter zou zijn geweest

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
          de diepte heb je mooi gecreëerd ,ook de kleuren zijn heel mooi daarom idd een beetje spijtig dat er niet meer te zien is van de boomkruinen , ik vermoed zelfs een 2/3 de uitsnede al beter zou zijn geweest
          Ik volg Patrick, er zit net iets teveel voorgrond in. En te laat om nog terug te gaan...
          https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

dreef aangelegd na een bacchanaal ? maar de zigzaglijn geeft toch meer diepgang aan het beeld. Onderaan het beeld laten eindigen korter bij de bomen geeft m.i. een nog beter zicht.
            mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
            nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
            https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Mooie plaat, daar wil ik ook wel eens doorwandelen
              Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

Comment

Mss dat Red Falcon wel gelijk heeft wat betreft de uitsnede...ik vind het alvast een super mooie foto Stef...
                De dieptewerking (het zigzag pad) en de heerlijke kleurtjes doen het voor mij bijzonder goed...

Groetjes
                Freddy
                https://fredor2.wixsite.com/my-site

Comment

Heerlijk kleurplaat met een zee aan diepte.
                  Je zou ook de 2 buitenste bomen eraf kunnen croppen. Dan is ontsnappen helemaal onmogelijk. (vooral omdat er links nog een fiks licht gedeelte is)
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Prachtig - retescherp en prachtig (strijk) licht op de boomstammen
                    mijn website : klik

Comment

Ik zou eerder rechts afknippen en zeker links niet want het is zoals "blauwzwart" het zegt, links is een echt mooi strijklicht op de boomstammen te zien en dat licht had ik dus ook graag op het loof van de bomen gezien,
                      vandaar mijn eerdere opmerking en voorkeur voor een portret- instede een landschap formaat.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Eigenaardig van aanleg en toevallig ontdekt, zo komt deze attractieve foto me over en is hierdoor een unieke plaats zowel als inhoud als aan kleur. Schitterend
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Schitterende locatie en heel mooi weergegeven
                          Ik zou er zeker niks aan veranderen

grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

thx voor de vele reacties en invalshoeken, heb er weer wat meer leren door nadenken over de details in mijn foto's :-)
                            wat voor mij belangrijk was in deze foto was het strijklicht over de bomen rechts en links dus een portret formaat was niet meteen een optie... en verder wilde ik de mooie zigzag benadrukken, vandaar ook nog wat voorgrond om in de fot getrokken te worden... maar kleine variaties zijn zeker te overwegen...
                            in ieder geval nuttig om de discussues te lezen
                            de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                            Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

Comment

Working...
                            X