dank om te kijken
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
het laatste strijklicht + up
Collapse
X
-
-
Re: het laatste strijklicht
Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk berichtQua compositie is dit top natuurlijk, maar had dit niet een tikje minder gesatureerd mogen zijn?
heb een up geplaatstLast edited by bopatje; 17 oktober 2019, 12:10.
Comment
-
Ik zou een zachte borstel nemen met +/- 15 à 20% dekking en op "Hooglichten" staande even over de foto gaan, enkel het landgedeelte.
Als je de saturatie nog gaat verminderen ga je teveel details verliezen vrees ik.
Het lokaal contrast verhogen kunt u misschien eens proberen maar dan het voorgaande niet uitvoeren.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment
-
Heel mooi maar ik prefereer de originele. Als ik jouw verhaal lees en naar het gras kijk op de gecorrigeerde versie dan is dat gras zeker wat te grauw
Comment
-
100% de originele.
Als jouw ervaring ter plaatse zo was (en die is op zich al subjectief) dan geef je die imo zo weer. Jij geeft ten slotte als auteur toch jouw boodschap over; of de kijker daar nu voor te vinden is of niet.
Ik blijf het eerder raar vinden dat men vaak zo "schuchter" is om rijke kleuren weer te geven in de nabewerking als het in werkelijkheid ook zo was. Bijna alsof men zijn ogen niet meer geloofd. Een foto geeft imo toch altijd jouw visie op de werkelijkheid weer.
Uit eigen ervaring (gewoon kijken met je ogen zonder een foto te maken) worden kleuren meestal zeer intens tijdens/vlak na een zware regenbui. Ik meen ten gevolge vh diffuus licht itt tot eerder (hard) direct zonlicht.
Comment
-
-
Prachtige foto, met licht, waar we met z'n allen elke keer op hopen.
Voor mij de update. Gevoelsmatig komt hij op mij natuurlijker over. De oplichtende delen in de foto, gaan dan ook een mooiere rol spelen.Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4
Vriendelijke groeten, Johan
Comment
-
Zonder twijfel de originele versie, als het zo was dan was het zo, trouwens ik hou wel van die warmte
Ik heb ook opnames van zonsondergangen die niemand gelooft als ze ze zouden zien hier
kleuren en smaken verschillen nu eenmaal op een forum maar ook in het leven, daar is niks mis mee
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Knap plaatje om van te genietenAlle DiaShows: https://vimeo.com/album/191898
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht100% de originele.
Als jouw ervaring ter plaatse zo was (en die is op zich al subjectief) dan geef je die imo zo weer.
Je kunt je een beeld, of een situatie, herinneren maar kleuren onthouden?
Jij geeft ten slotte als auteur toch jouw boodschap over; of de kijker daar nu voor te vinden is of niet.
Een foto geeft imo toch altijd jouw visie op de werkelijkheid weer.
Ene, BTW, ik hou perfect van veel kleuren in een foto, waar ik niet van hou is het overdrijven, de kleuren "geweld" aan doen, ik zeg NIET dat dit hier het geval is.
Soit ik heb dus mijn mening over het origineel, iedereen denkt er natuurlijk het zijne over., en dat is elkeen zijn goed recht natuurlijk.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment
-
Kleurdiscussies zijn mij zeer bekend. Zoals het was - de originele zeker ? - zal de beste zijn want zo beleeft de fotograaf het gebeuren en de omgeving, uiteraard mag en kan men een klein beetje bijsturen naar eigen gevoel.
Heel mooi licht en sfeer.Kunst is genieten - genieten is een kunst !
Comment
-
-
Re: het laatste strijklicht + up
De originele vind ik de betere, mooi met het licht
Verstuurd vanaf mijn SM-T819 met Tapatalkhttp://www.photo-patricske.be
Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier
Comment
-
Comment