Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

het laatste strijklicht + up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] het laatste strijklicht + up

    een vervolg op mijn vorige maar nu net voor de zon onderging

    update
    grote versie



    eerste versie
    dank om te kijken
    Last edited by bopatje; 17 oktober 2019, 11:08.

  • #2
    Re: het laatste strijklicht

    Qua compositie is dit top natuurlijk, maar had dit niet een tikje minder gesatureerd mogen zijn?


    Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

    Comment


    • #3
      Re: het laatste strijklicht

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Qua compositie is dit top natuurlijk, maar had dit niet een tikje minder gesatureerd mogen zijn?
      Luc ik heb zelfs de saturatie wat naar beneden gehaald ,de gloed was zo overweldigend dat het bijna niet meer geloofwaardig was ,ik vermoed door het contrast met de buienlucht net boven het binnenland ,miss moet ik het nog wat naar beneden halen ?
      heb een up geplaatst
      Last edited by bopatje; 17 oktober 2019, 11:10.

      Comment


      • #4
        Re: het laatste strijklicht

        Ik zou een zachte borstel nemen met +/- 15 à 20% dekking en op "Hooglichten" staande even over de foto gaan, enkel het landgedeelte.
        Als je de saturatie nog gaat verminderen ga je teveel details verliezen vrees ik.
        Het lokaal contrast verhogen kunt u misschien eens proberen maar dan het voorgaande niet uitvoeren.


        Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

        Comment


        • #5
          Re: het laatste strijklicht

          Heel mooi maar ik prefereer de originele. Als ik jouw verhaal lees en naar het gras kijk op de gecorrigeerde versie dan is dat gras zeker wat te grauw
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: het laatste strijklicht

            100% de originele.
            Als jouw ervaring ter plaatse zo was (en die is op zich al subjectief) dan geef je die imo zo weer. Jij geeft ten slotte als auteur toch jouw boodschap over; of de kijker daar nu voor te vinden is of niet.

            Ik blijf het eerder raar vinden dat men vaak zo "schuchter" is om rijke kleuren weer te geven in de nabewerking als het in werkelijkheid ook zo was. Bijna alsof men zijn ogen niet meer geloofd. Een foto geeft imo toch altijd jouw visie op de werkelijkheid weer.

            Uit eigen ervaring (gewoon kijken met je ogen zonder een foto te maken) worden kleuren meestal zeer intens tijdens/vlak na een zware regenbui. Ik meen ten gevolge vh diffuus licht itt tot eerder (hard) direct zonlicht.

            Comment


            • #7
              Re: het laatste strijklicht

              Prachtige foto, met licht, waar we met z'n allen elke keer op hopen.
              Voor mij de update. Gevoelsmatig komt hij op mij natuurlijker over. De oplichtende delen in de foto, gaan dan ook een mooiere rol spelen.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: het laatste strijklicht

                Zonder twijfel de originele versie, als het zo was dan was het zo, trouwens ik hou wel van die warmte
                Ik heb ook opnames van zonsondergangen die niemand gelooft als ze ze zouden zien hier
                kleuren en smaken verschillen nu eenmaal op een forum maar ook in het leven, daar is niks mis mee

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: het laatste strijklicht

                  Knap plaatje om van te genieten
                  Alle DiaShows: https://vimeo.com/album/191898

                  Comment


                  • #10
                    Re: het laatste strijklicht

                    Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
                    100% de originele.
                    Als jouw ervaring ter plaatse zo was (en die is op zich al subjectief) dan geef je die imo zo weer.
                    Goed dat je dat zegt want een foto geeft NOOIT exact de kleuren weer zoals je ze ziet of zag.
                    Je kunt je een beeld, of een situatie, herinneren maar kleuren onthouden?


                    Jij geeft ten slotte als auteur toch jouw boodschap over; of de kijker daar nu voor te vinden is of niet.
                    Een foto geeft imo toch altijd jouw visie op de werkelijkheid weer.
                    Daar zeg je het, de visie van de werkelijkheid van een foto.

                    Ene, BTW, ik hou perfect van veel kleuren in een foto, waar ik niet van hou is het overdrijven, de kleuren "geweld" aan doen, ik zeg NIET dat dit hier het geval is.
                    Soit ik heb dus mijn mening over het origineel, iedereen denkt er natuurlijk het zijne over., en dat is elkeen zijn goed recht natuurlijk.


                    Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                    Comment


                    • #11
                      Re: het laatste strijklicht

                      Kleurdiscussies zijn mij zeer bekend. Zoals het was - de originele zeker ? - zal de beste zijn want zo beleeft de fotograaf het gebeuren en de omgeving, uiteraard mag en kan men een klein beetje bijsturen naar eigen gevoel.
                      Heel mooi licht en sfeer.
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                      Comment


                      • #12
                        Re: het laatste strijklicht

                        Ik geloof in de gloed! de 1ste versie dus, zeer mooi!
                        vriendelijke groeten, Sien

                        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                        Comment


                        • #13
                          Re: het laatste strijklicht + up

                          De originele vind ik de betere, mooi met het licht

                          Verstuurd vanaf mijn SM-T819 met Tapatalk
                          http://www.photo-patricske.be
                          Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

                          Comment


                          • #14
                            Re: het laatste strijklicht + up

                            zeer sfeervol
                            mijn website : klik

                            Comment


                            • #15
                              Re: het laatste strijklicht + up

                              ook hier dank voor de fijne reacties

                              Comment

                              Working...
                              X