Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bakkend aardappelveld

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] Bakkend aardappelveld

Het was soms bakken en braden met ons weertje en 't schijnt dat dit positief was voor de aardappelen - ik ken er niets van maar steek er graag wat van op, ook in onze eigen omgeving.

Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Re: Bakkend aardappelveld

Kweet niet zo goed wat te denken van deze opname Raymond, zegt me eigenlijk weinig
    Is uiteraard prima vastgelegd, mss wat teveel verscherpt mede door het harde licht
    Je uitleg vind ik dan wel weer interessant, wist ik zelf ook niet

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Euh, de hitte is volgens mij en volgens dit artikel in tegendeel een echte ramp voor de patatten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
        Euh, de hitte is volgens mij en volgens dit artikel in tegendeel een echte ramp voor de patatten...
        In feite had de titel "gekookte aardappelen" moeten zijn volgens dit artikel doch volgens de boer die ik ken lijkt een korte warme (hete) periode geen probleem te zijn als er geregeld een buitje valt wat nu toch het geval was en de boer zijn aardappelen zag groeien in de positieve zin. Wij kopen ze, koken of bakken de patatjes en voor de rest volgen wij voor- en tegenspoed in de landbouw want zij zijn er afhankelijk van, ik daarentegen amuseer me met fotografie en soms krijg ik van de kijkers (net zoals iedereen) goede commentaren en soms vallen ze wat tegen wat heel normaal is want ieder kijkt en oordeelt op zijn manier en gelukkig hebben hittegolven daar niets mee te maken !
        @Sieg, het is een gewoon overzicht van een bloeiend tapijt aardappelen zonder spektakel maar wel rekening houdend met diepte en compo, het natte en droge merk je onderaan. De scherpte in feite zo gelaten omdat ik dat brokkelige wel als informatie gebruik. Het kunnen niet steeds buitenlandse opnames zijn - ongewone beelden voor ons - maar zolang ik deze in mijn archieven heb zitten komen ze geregeld tevoorschijn. Oprechte dank voor je eerlijke mening (zoals altijd).

Comment

Compositie is zeker met zorg over nagedacht. De bewerking past mooi bij het verhaal.
          Of het ontbreken van de horizon, kriebel of jeuk is, ben ik nog niet uit. Maar intrigeert me zeker.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Een specialleke, Raymond, zoals we af en toe van jou zien. Je hebt een alledaags patattenveld op een aparte manier in beeld gebracht

Comment

Johan en Tom, bedankt voor jullie bijdrage, altijd interessant om lezen.

Comment

Een specialleke inderdaad. Ik begrijp het idee en de boodschap, en dat maakt ze goed.
                https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

Comment

Working...
                X