Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mooie diepte en knap met dat laatste zonlicht
De fietsers zijn voor mij persoonlijk wat te prominent in beeld, voor mij had de visser al genoeg geweest
Dank voor de reacties..
De zon was wat feller dan de foto doet vermoeden en ik heb de voorgrond dan ook meer dan ik wilde moeten oplichten. Vandaar waarschijnlijk ook de halo's.
De gezichten van het fietsend paar nog meer oplichten ging echt niet.
Ik heb een Clarity filter gebruikt \over het totale beeld
Mooie zomeravond impressie. Ook mooie kleurtjes. (helaas door de vervuiling)
De opmerkingen zijn al gemaakt.
@ Jan, maar ook iedereen :
Misschien een idee om in LR een virtuele copie te maken met een andere belichting, en die dan met Photomerge > HDR samen te voegen ?
Veel ophalen blijft toch een zwak punt van LR (en CR), vind ik.
Misschien een kwestie van smaak, maar ik had de foto wat warmer afgewerkt.
Mooie zomeravond impressie. Ook mooie kleurtjes. (helaas door de vervuiling)
De opmerkingen zijn al gemaakt.
@ Jan, maar ook iedereen :
Misschien een idee om in LR een virtuele copie te maken met een andere belichting, en die dan met Photomerge > HDR samen te voegen ?
Veel ophalen blijft toch een zwak punt van LR (en CR), vind ik.
Misschien een kwestie van smaak, maar ik had de foto wat warmer afgewerkt.
Zal ik eens proberen Johan, de virtuele copie bedoel ik dan. De koele afwerking blijft mijn favoriete
Ieder vogeltje zingt zoals ... zijn liedje. De sfeer is voor mij prachtig, een beetje sombere romantiek. De fietsers is aan de toeristische zijde te vinden want zonder de fietsers is de foto van inhoud realistischer. In feite heeft de foto twee gezichten, de maker heeft de eindbeslissing.
Comment