Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
De foto toont inderdaad scherper in LR. Nadat ik deze exporteer (standaard voor scherm, kwaliteit 100) verliest deze precies aan scherpte. Normaal ondervind ik hier geen problemen mee, maar voor deze foto wil het niet lukken. Mocht iemand tips hebben?
Als ik je grote versie die je hebt bijgeplaatst zo bekijk dan is deze toch ook niet scherp Tom
Eigenaardig, lijkt wel of je een deels bewogen beeld hebt
Als ik je grote versie die je hebt bijgeplaatst zo bekijk dan is deze toch ook niet scherp Tom
grts
Sieg
Ik krijg het niet gefikst. Nochtans, in LR scherpte ok. Snap er niets van
Mooie foto. Ik ben zo vrij geweest de grote versie te downloaden en eens verder te zoeken.
De "schokreductie" in Photoshop geeft aan dat er bewegingsonscherpte is, die wordt redelijk goed hersteld.
Vermoedelijk stond je stabilisatie aan op statief, of stond je statief in het natte zand.
Beide kunnen die kleine beweging veroorzaakt hebben.
Na de schokreductie heb ik ook een High Frequency pass geprobeerd, als je dat effect op 50% zet dan ziet je foto er lekker scherp uit.
Op 100% grootte is er wat artefactvorming links bovenaan, op 50% is het prima.
Amateur fotograaf,
lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.
Mooie foto. Ik ben zo vrij geweest de grote versie te downloaden en eens verder te zoeken.
De "schokreductie" in Photoshop geeft aan dat er bewegingsonscherpte is, die wordt redelijk goed hersteld.
Vermoedelijk stond je stabilisatie aan op statief, of stond je statief in het natte zand.
Beide kunnen die kleine beweging veroorzaakt hebben.
Na de schokreductie heb ik ook een High Frequency pass geprobeerd, als je dat effect op 50% zet dan ziet je foto er lekker scherp uit.
Op 100% grootte is er wat artefactvorming links bovenaan, op 50% is het prima.
Heel erg bedankt hoor. Heb dit even toegepast en het resultaat is zeker beter. De High Frequency pass vind ik wel niet?
Heb een update geplaatst (zonder te overdrijven ).
Comment