Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Seamark

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] Seamark

Voor deze foto moesten er 2 filters uit de tas komen. Een 10 en 6 ND.
    (en nog moest het diafragma geknepen worden)

Alvast dank voor het bekijken.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Re: Seamark

Met alle respect voor de info, hoef je uiteraard niet te doen. Het resultaat en de afwerking brengt een duizelende sfeer met zich mee, goede compo en sterk punt. Heel mooie zwartwit !
    Waar bevinden we ons Johan ?
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
      Met alle respect voor de info, hoef je uiteraard niet te doen. Het resultaat en de afwerking brengt een duizelende sfeer met zich mee, goede compo en sterk punt. Heel mooie zwartwit !
      Waar bevinden we ons Johan ?
      Bedankt voor het mooie compliment.

Bij het haventje van Flauwers (Schouwen-Duiveland) Ik moest wel helemaal 2 km rijden.
      Restaurant "De Heerenkeet" is bij vele Vlamingen bekender.

Wat de info betreft : Zoals je weet heb ik niet veel geheimen, en deel wat ik doe, graag.
      Ook om mensen te behoeden dat ze met een 10-stopper "alles" denken te kunnen doen. In dit geval midden op de dag, zeker niet.
      Want ik moest zelfs knijpen tot F14 om het water glad te krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
        Bedankt voor het mooie compliment.

Bij het haventje van Flauwers (Schouwen-Duiveland) Ik moest wel helemaal 2 km rijden.
        Restaurant "De Heerenkeet" is bij vele Vlamingen bekender.

Wat de info betreft : Zoals je weet heb ik niet veel geheimen, en deel wat ik doe, graag.
        Ook om mensen te behoeden dat ze met een 10-stopper "alles" denken te kunnen doen. In dit geval midden op de dag, zeker niet.
        Want ik moest zelfs knijpen tot F14 om het water glad te krijgen.
        interessante uitleg, en het beeld mag gezien worden

Comment

dat het zooooo helder was zie natuurlijk op de foto niet ,maar ik vind het wel een mooie met een inhoudelijke (abstracte) sfeer ,het zw zou althans mijn gevoel nog iets zwartwitter mogen zijn ,maar toch een mooie hoor

Comment

Heel mooi minimalistisch beeld van deze voor mij bekende locatie
            Net daarvoor heb ik een 15 stops ND filter al jaren tussen m'n materiaal zitten Johan ,)

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Shot in de roos Johan, mooi minimalistisch werk
              Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
              Groeten
              Kurt

Comment

Bedankt voor het mooie compliment en inhoudelijk opmerking over de mate van z/w, Patrick.
                Dat heb ik geprobeerd, maar dan begon de lucht een hoofdrol op te eisen. En ging m.i. ten koste van de rust.
                Met de kennis van nu, ga ik deze plaats nog eens bezoeken , maar dan met een grijze lucht. Voor nog meer rust. Daar ben ik in de fotografie steeds meer naar op zoek.
                Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                dat het zooooo helder was zie natuurlijk op de foto niet ,maar ik vind het wel een mooie met een inhoudelijke (abstracte) sfeer ,het zw zou althans mijn gevoel nog iets zwartwitter mogen zijn ,maar toch een mooie hoor
                Overigen ook vriendelijk bedankt voor de fijne reacties.

Graag wil ik nog vermelden dat ik de compositie zo gekozen heb omdat ik een prachtige tutorial van Bruce Percy heb aangeschaft.
                Deze man is voor mij een voorbeeld van fotografie, waar ik alleen maar van kan dromen. Op zijn site (de blog)staat deze tutorial beknopt weergeven. En nog VEEL meer interessant leesvoer.
                Last edited by Johan1956; 18 augustus 2019, 15:11. Reden: Aanvulling over Bruce Percy

Comment

Graag wil ik nog vermelden dat ik de compositie zo gekozen heb omdat ik een prachtige tutorial van Bruce Percy heb aangeschaft.
                  Deze man is voor mij een voorbeeld van fotografie, waar ik alleen maar van kan dromen. Op zijn site (de blog)staat deze tutorial beknopt weergeven. En nog VEEL meer interessant leesvoer.
                  Even Bruce Percy bekeken Johan, en ja dat zijn interessante benaderingen en uitwerkingen op zijn eigen wijze, mij bevallen ze in ieder geval want af en toe streef ik ook naar dergelijke realisaties als het beeld daarvoor geschikt is, hélaas moet je met dergelijke bewerkingen oppassen hier op BD als je tenminste jaagt op positieve en veel reacties met dien verstande dat iedereen zijn mening heeft en hiervoor het nodige respect moet opbrengen. Ik hoop Johan dat je in je doelstelling zal slagen, en deze foto leent zich daar trouwens uitstekend voor !
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Knap Johan, ik heb ook eens Bruce Percy opgezocht. Mooi werk dat hij heeft, zit wel zeer veel nabewerking in maat heerlijk zoveel wit.

Comment

Oeps, deze had ik bijna gemist. Een hele mooie. Helemaal ZEN
                      https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Heel mooie rustige foto. De stijl van Bruce Percy is er zeker in te zien, en kan mij bekoren. Bedankt om mij deze man te leren kennen.
                        https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

Comment

Heel mooi werk Johan, waar je de nodige inspiratie voor opgedaan hebt. Meer van dat is welkom

Comment

Mooi ingetogen, rustgevend en minimalistisch beeld .

... Graag wil ik nog vermelden dat ik de compositie zo gekozen heb omdat ik een prachtige tutorial van Bruce Percy heb aangeschaft.
                            En bedankt voor de tip!

Mvg.,
                            Smets84

Comment

Knap beeld
                              En inderdaad, bij veel licht haal je het niet met een 10-stopper, ik heb het al mogen ondervinden
                              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Working...
                              X