Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Persoonlijk vind ik het net het omgekeerde. Voor mij is de kleurenversie beter dan de zw. In de zuiderse landen (vlak bij de Spaanse grens) spelen kleuren een hoofdrol. Een iets bewolkte lucht was nog beter geweest ... maar ja, wanneer is het daar een beetje bewolkt??
Kwestie van smaak en/of observatie, de Z/W vind ik te hard, je ziet de "kleur" schakeringen niet. Zo gaan de struiken helemaal op in de rotswand.
Dus gaat mijn voorkeur naar de kleurenversie.
De rotswand zou ik met een zachte borstel ingesteld op 20 à 25% overschilderen met "Tegenhouden" en "Hooglichten" geselecteerd.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Zeker ga ik hier voor de kleurenversie, net die verschillende kleurtjes maken die kust zo apart
Mss met een zw-wt omzetting waarbij er meer verschil is tussen de verschillende kleuren dat het beter werkt, nu toch redelijk donker
Toen ik scrolde zag ik eerste de zwart-witte versie en vervolgens de kleurenversie. En wat een verschil, dacht ik bij mezelf.
Mooie compo (ook in de zwart-witte opname).
Meestal wordt voor zwart-wit gekozen als de kleuren wat saai zijn. Dit is hier allerminst het geval. De kleuren maken hier echt voor een groot deel de foto; ze zorgen voor variatie en detail in de compo .
De zwart-witversie is op zich niet mis, maar ik heb een duidelijke voorkeur voor de kleurenversie dus.
Toch ga ik je weekend nog goed maken Christel.
Bij de z/w- versie is de foto teruggebracht tot een paar vlakken, met een fijne flow naar rechts.
De kleurversie heeft zoveel details, dat ik overal blijf hangen.
Toch ga ik je weekend nog goed maken Christel.
Bij de z/w- versie is de foto teruggebracht tot een paar vlakken, met een fijne flow naar rechts.
De kleurversie heeft zoveel details, dat ik overal blijf hangen.
Comment