Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Mooi onderwerp Patrick, vind het wel spijtig dat er links nog dat stuk golfbreker (?) opstaat en daardoor eigenlijk de opname het minimalistische verliest
Dit had naar mijn gevoel een topper geweest indien vanuit een heel laag standpunt en enkel het onderwerp dat door de horizon breekt, mss heb je die ook wel
Mooi onderwerp Patrick, vind het wel spijtig dat er links nog dat stuk golfbreker (?) opstaat en daardoor eigenlijk de opname het minimalistische verliest
Dit had naar mijn gevoel een topper geweest indien vanuit een heel laag standpunt en enkel het onderwerp dat door de horizon breekt, mss heb je die ook wel
grts
Sieg
dank voor het meedenken Sieg ,maar die heb ik jammer genoeg niet ,je brengt me we op gedachten voor een volgende keer dan met een ander onderwerp . ik ben wel al tevreden met deze ,was niet volledig minimalistisch bedoeld , maar ik draag jou idee mee op mijn volgende trip
100 meter verder naar links wandelen, schuiner naar rechts op de zee gericht en met de achterblijver toch iets minder centraal opgesteld, had ook volgens mij een duidelijk betere foto opgeleverd.
Zeer mooi van compo en licht.
Mij stoort in dit geval die golfbreker helemaal niet, ik vind die zelfs meewerken in de compo daar zijn verdwijnpunt als het ware naar het punt gaat wijzen waar de wolken lijken vandaan te komen.
Mooie z/w bewerking !
Ik heb ook en beetje onprettig gevoel bij de golfbreker, omdat het net lijkt of de foto naar links begint weg te zakken.
Zonder dat was het een schitterende minimalistische plaat geweest. Afval en horizon stonden al prachtig centraal.
Ik zou bijna de sluitertijd vergeten, die zorgt voor de mooie spiraal.
Zeer mooi van compo en licht.
Mij stoort in dit geval die golfbreker helemaal niet, ik vind die zelfs meewerken in de compo daar zijn verdwijnpunt als het ware naar het punt gaat wijzen waar de wolken lijken vandaan te komen.
dank voor het meedenken Sieg ,maar die heb ik jammer genoeg niet ,je brengt me we op gedachten voor een volgende keer dan met een ander onderwerp . ik ben wel al tevreden met deze ,was niet volledig minimalistisch bedoeld , maar ik draag jou idee mee op mijn volgende trip
Ik ben er nog nooit in gelukt het 'volledige' beeld van de foto op het ogenblik van de opname te zien. Achteraf op computer zie ik altijd wel dingen 'die ik beter had kunnen doen of vermijden'. Maar dat is de keuze die ik maak. Normaliter besteed ik nooit meer dan 10 seconden voor het nemen van een foto. Observeren hoort daar niet bij, maar éénmaal mijn onderwerp gekozen dan moet het vooruit gaan. Kadrering, keuze van DoF, schroefjes draaien voor de juiste belichting ... en knip. Dus bopatje, ook ik draag 'altijd' ideeën mee op mijn volgende trip.
Comment