Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

achtergebleven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] achtergebleven

    dank om te kijken

  • #2
    Re: achtergebleven

    Mooi onderwerp Patrick, vind het wel spijtig dat er links nog dat stuk golfbreker (?) opstaat en daardoor eigenlijk de opname het minimalistische verliest
    Dit had naar mijn gevoel een topper geweest indien vanuit een heel laag standpunt en enkel het onderwerp dat door de horizon breekt, mss heb je die ook wel

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: achtergebleven

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Mooi onderwerp Patrick, vind het wel spijtig dat er links nog dat stuk golfbreker (?) opstaat en daardoor eigenlijk de opname het minimalistische verliest
      Dit had naar mijn gevoel een topper geweest indien vanuit een heel laag standpunt en enkel het onderwerp dat door de horizon breekt, mss heb je die ook wel

      grts
      Sieg
      Exact mijn gedacht
      Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
      Groeten
      Kurt

      Comment


      • #4
        Re: achtergebleven

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Mooi onderwerp Patrick, vind het wel spijtig dat er links nog dat stuk golfbreker (?) opstaat en daardoor eigenlijk de opname het minimalistische verliest
        Dit had naar mijn gevoel een topper geweest indien vanuit een heel laag standpunt en enkel het onderwerp dat door de horizon breekt, mss heb je die ook wel

        grts
        Sieg
        dank voor het meedenken Sieg ,maar die heb ik jammer genoeg niet ,je brengt me we op gedachten voor een volgende keer dan met een ander onderwerp . ik ben wel al tevreden met deze ,was niet volledig minimalistisch bedoeld , maar ik draag jou idee mee op mijn volgende trip

        Comment


        • #5
          Re: achtergebleven

          100 meter verder naar links wandelen, schuiner naar rechts op de zee gericht en met de achterblijver toch iets minder centraal opgesteld, had ook volgens mij een duidelijk betere foto opgeleverd.
          Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
          www.pixeldude.be
          www.flickr.com/photos/139672558@N07

          Comment


          • #6
            Re: achtergebleven

            Zeer mooi van compo en licht.
            Mij stoort in dit geval die golfbreker helemaal niet, ik vind die zelfs meewerken in de compo daar zijn verdwijnpunt als het ware naar het punt gaat wijzen waar de wolken lijken vandaan te komen.
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: achtergebleven

              Mooie z/w bewerking !
              Ik heb ook en beetje onprettig gevoel bij de golfbreker, omdat het net lijkt of de foto naar links begint weg te zakken.
              Zonder dat was het een schitterende minimalistische plaat geweest. Afval en horizon stonden al prachtig centraal.
              Ik zou bijna de sluitertijd vergeten, die zorgt voor de mooie spiraal.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: achtergebleven

                heel knap
                Peter
                mijn website : klik

                Comment


                • #9
                  Re: achtergebleven

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                  Zeer mooi van compo en licht.
                  Mij stoort in dit geval die golfbreker helemaal niet, ik vind die zelfs meewerken in de compo daar zijn verdwijnpunt als het ware naar het punt gaat wijzen waar de wolken lijken vandaan te komen.
                  Ook mijn gedachte
                  http://www.smuttynose.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: achtergebleven

                    Ik sluit mij aan bij de tips en trics, tis natuurlijk altijd makkelijker achteraf
                    https://www.behance.net/Lynx1966

                    Comment


                    • #11
                      Re: achtergebleven

                      Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                      dank voor het meedenken Sieg ,maar die heb ik jammer genoeg niet ,je brengt me we op gedachten voor een volgende keer dan met een ander onderwerp . ik ben wel al tevreden met deze ,was niet volledig minimalistisch bedoeld , maar ik draag jou idee mee op mijn volgende trip
                      Ik ben er nog nooit in gelukt het 'volledige' beeld van de foto op het ogenblik van de opname te zien. Achteraf op computer zie ik altijd wel dingen 'die ik beter had kunnen doen of vermijden'. Maar dat is de keuze die ik maak. Normaliter besteed ik nooit meer dan 10 seconden voor het nemen van een foto. Observeren hoort daar niet bij, maar éénmaal mijn onderwerp gekozen dan moet het vooruit gaan. Kadrering, keuze van DoF, schroefjes draaien voor de juiste belichting ... en knip. Dus bopatje, ook ik draag 'altijd' ideeën mee op mijn volgende trip.
                      Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
                      www.pixeldude.be
                      www.flickr.com/photos/139672558@N07

                      Comment


                      • #12
                        Re: achtergebleven

                        Misschien eens vierkant bijsnijden? Is maar een suggestie voor een overigens prachtfoto
                        https://www.behance.net/Lynx1966

                        Comment

                        Working...
                        X