Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Er staat er toch eentje op ondanks die ene wolk
Er mocht wel wat meer scherpte gezeten hebben in de sterrenhemel Nathan, tevens iets kortere sluitertijd zodat de sterren puntjes waren geweest
Maar voor de rest weer een mooie opname met een interessant onderwerp in de voorgrond, afwerking weer passend alhoewel een kleurenversie van de sterrenhemel het normaal nog beter doet
knap en het dorpje onderaan past er wonderwel bij
Peter
Heb 2 dagen overdag rondgereden met compas om geschikte plaats te vinden, ook de plaats bij daglicht eventjes verkennen want deze opname is om 4h s’nachts gemaakt en dan is het pikkedonker en zie je uiteraard niks. Bij dit dorp wist ik ook dat ze rond 23h de verlichting uitzetten zodat daar geen lichtvervuiling zou van komen. Maar eerlijk zo in het pikkedonker alleen in een wei tussen de bossen, je hoort continu dieren rond je sluipen en andere onverklaarbare geluiden....hmmm behaaglijk is anders :-)
Ik volg wel in verband met de scherpte die wat beter kon.
Maar ik vind vooral dat je een heel knap resultaat bereikt hebt . Heel aangenaam beeld met die kerk in de achtergrond alsook de keuze om de sterrenhemel in het zwart-wit te presenteren.
De voorbereiding en de aparte nachtelijke omstandigheden waren het zeker en vast waard .
Het rondrijden heeft zeker vruchten afgeworpen. Prachtig voorgrond voor een sterrenhemel.
Mij valt op dat het achter de bomen van de voorgrond ineens lichter is ?
Het rondrijden heeft zeker vruchten afgeworpen. Prachtig voorgrond voor een sterrenhemel.
Mij valt op dat het achter de bomen van de voorgrond ineens lichter is ?
iets verder (en wat lager) is er een niet verlichte weg maar er passeert wel af en toe een auto (misschien is dat gebeurd maar is op de plaats waar ik stond onhoorbaar en waarschijnlijk dergelijk flauw licht voor mij ook niet zichtbaar)
Comment