Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Perseïdeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Perseïdeken



    ...poging om ééntje te vangen @ Cambes -France
    Sony A7RIII + Voigtlander Nokton 35mm f/1,2


    enjoy

    Nathan
    www.lensculture.com/nathan-verstraete

  • #2
    Re: Perseïdeken

    Er staat er toch eentje op ondanks die ene wolk
    Er mocht wel wat meer scherpte gezeten hebben in de sterrenhemel Nathan, tevens iets kortere sluitertijd zodat de sterren puntjes waren geweest
    Maar voor de rest weer een mooie opname met een interessant onderwerp in de voorgrond, afwerking weer passend alhoewel een kleurenversie van de sterrenhemel het normaal nog beter doet

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Perseïdeken

      Ik vind het resultaat wel mooi. Kan inderdaad wel ietsje scherper maar wat een verbluffend aantal sterren en 1 "vallende" De wolk doet het prima
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: Perseïdeken

        knap en het dorpje onderaan past er wonderwel bij
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: Perseïdeken

          Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
          knap en het dorpje onderaan past er wonderwel bij
          Peter
          Heb 2 dagen overdag rondgereden met compas om geschikte plaats te vinden, ook de plaats bij daglicht eventjes verkennen want deze opname is om 4h s’nachts gemaakt en dan is het pikkedonker en zie je uiteraard niks. Bij dit dorp wist ik ook dat ze rond 23h de verlichting uitzetten zodat daar geen lichtvervuiling zou van komen. Maar eerlijk zo in het pikkedonker alleen in een wei tussen de bossen, je hoort continu dieren rond je sluipen en andere onverklaarbare geluiden....hmmm behaaglijk is anders :-)
          www.lensculture.com/nathan-verstraete

          Comment


          • #6
            Re: Perseïdeken

            Ik volg wel in verband met de scherpte die wat beter kon.

            Maar ik vind vooral dat je een heel knap resultaat bereikt hebt . Heel aangenaam beeld met die kerk in de achtergrond alsook de keuze om de sterrenhemel in het zwart-wit te presenteren.
            De voorbereiding en de aparte nachtelijke omstandigheden waren het zeker en vast waard .

            Mvg.,
            Smets84.

            Comment


            • #7
              Re: Perseïdeken

              Het rondrijden heeft zeker vruchten afgeworpen. Prachtig voorgrond voor een sterrenhemel.
              Mij valt op dat het achter de bomen van de voorgrond ineens lichter is ?
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Perseïdeken

                Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                Het rondrijden heeft zeker vruchten afgeworpen. Prachtig voorgrond voor een sterrenhemel.
                Mij valt op dat het achter de bomen van de voorgrond ineens lichter is ?
                iets verder (en wat lager) is er een niet verlichte weg maar er passeert wel af en toe een auto (misschien is dat gebeurd maar is op de plaats waar ik stond onhoorbaar en waarschijnlijk dergelijk flauw licht voor mij ook niet zichtbaar)
                www.lensculture.com/nathan-verstraete

                Comment


                • #9
                  Re: Perseïdeken

                  Knap, zeker ook het idee er dat kerkje in te betrekken !
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                  Comment

                  Working...
                  X