Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kalme zee

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] Kalme zee

Dit zal in deze categorie mijn laatste foto zijn. Enkel in "Stilleven en abstract" en op "beginnershoek" zal je me nog tegenkomen. Na 60 jaar fotografie en beeldende kunsten is de tijd aangebroken om 'uit te bollen', heb alle watertjes doorzwommen, velen zien komen maar ook gaan soms op dramatische wijze. Niemand moet mij na al die jaren van ervaring met ups en downs nog smoelen leren trekken wat sommigen tot op heden nog altijd proberen, 'koningen, keizers en admiraals' ; ze zullen er altijd zijn. Wegens gezondheidsredenen wordt de fotografie stilaan drooggelegd en zal ik enkel nog terugvallen op mijn bakje met opnames dat goed gevuld is. De frequentie van presenteren zal af hangen van tijd, motivatie en mogelijkheid, we zien wel. Hopelijk mag ik af en toe nog een reactie ontvangen want dat doet altijd deugd.

Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Re: Kalme zee

Spijtig te horen Raymond dat wederom iemand die kennis heeft van zaken dit onderdeel verlaat, er schieten er niet veel meer over
    De opname en afwerking past volledig bij je bijgevoegde tekst, heel sfeervol maar toch ook triest, zeker ook met die voetstappen erbij die het verhaal vertellen

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Spijtig te horen Raymond dat wederom iemand die kennis heeft van zaken dit onderdeel verlaat, er schieten er niet veel meer over
      De opname en afwerking past volledig bij je bijgevoegde tekst, heel sfeervol maar toch ook triest, zeker ook met die voetstappen erbij die het verhaal vertellen

grts
      Sieg
      Volledig mee eens en dan zeker wat betreft deze opname ze straalt een bepaalde tristesse uit. Ik heb steeds ondersteuning van u gekregen waarvoor mijn oprechte waardering!

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
      vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Oei, dat is schrikken Raymond. Maar natuurlijk, als de reden uw gezondheid is, dan is dat heel vervelend. Dat we u moeten missen is dan alleen voor ons alleen maar jammer.
        Misschien valt het je op dat ik je ineens met u aanspreek. Wij Nederlanders doen dat als je iemand zeer respecteert. De je-vorm heb ik altijd gebruikt, omdat ik u als een forum-vriend beschouw.
        U hebt overigens een prachtige foto voor het laatst bewaard. Alles klopt ! Schitterende sfeer.
        Zoals u weet is onze fotografiestijl niet te vergelijken, maar ondanks dat, bent u zeker een bron van inspiratie voor mij.
        Graag wil ik u bedanken voor al de mooie foto's en gedachten, die u met ons hebt gedeeld.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

De inhoud van de boodschap is wrang. Een mooie laatste foto in dit forumonderdeel met vele lichtpuntjes en een heel verhaal daarin opgesloten.
          Ik houd de andere forumonderdelen in het oog....
          http://www.smuttynose.nl

Comment

Beste Raymond, ik vind het erg spijtig dat je dit onderdeel van BD gaat verlaten maar gelukkig nog in andere onderdelen nog actief zal blijven. Bedankt voor je talrijke reacties in dit forum ze zijn door allen zeer geapprecieerd !!
            De inhoud van het beeld spreekt boekdelen maar alleen jij weet wat het voor jezelf betekent
            Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
            Groeten
            Kurt

Comment

Mooie foto door zijn leegte al mocht voor mij wat meer contrast.

Voor de rest, bedankt voor je actieve aanwezigheid hier Raymond; al zou ik zeggen blijf fotograferen totdat je letterlijk je camera niet meer kan opheffen ... en dan nog.

Comment

Je stopt hier dan wel op een hoogtepunt

Ik denk dat onze paden mekaar nog wel gaan kruisen.
                Groeten
                frans
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Spijtig Raymond, dat we je commentaren gaan missen, maar ik zit in hetzelfde schuitje, niet persoonlijk maar door mijn echtgenote die slecht ziende geworden is.
                  Het ga je goed.

Comment

Spijtig om te horen Raymond, altijd hier een trouwe poster maar bovenal iemand die altijd met fijne reacties komt.
                    Deze foto is daarom wel een pracht afsluiter inderdaad. De leegte in de foto past hier dan ook helemaal bij.
                    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                    MIJN WEBSITE

Comment

Raymond,

Knappe foto met mooie weersomstandigheden. Enorm veel sfeer heb je er in deze dramatische omzetting uitgehaald.
                      Ook een foto met een verhaal en dus toepasselijk bij de tekst die de foto voorafgaat en die niet zo aangenaam is om te lezen...

Gelukkig blijf je nog actief in andere forumonderdelen. Doch blijft het heel spijtig te moeten lezen dat dit je laatste post is in dit onderdeel.
                      Ik heb uw opnames altijd weten te waarderen. Die opnames die altijd van uw geheel eigen stijl getuigen en tevens een bron van inspiratie zijn.
                      Regels kunnen altijd blind gebroken worden, louter om ze te breken, maar dé kunst is de regels te breken waar men een zeer grondige kennis heeft van die regels en ze dus 'weten te breken'.

Bedankt ook voor de commentaren die je in dit onderdeel schreef, zowel op mijn foto's als op die van de andere fotografen.
                      Ik heb ze altijd beschouwd als doordacht, oprecht en eerlijk en dat is nu net wat ik op een fotografieforum kom zoeken.

Mvg.,
                      Smets84.

Comment

Allez, Raymond, wat lezen we nu?
                        Maar dat is natuurlijk jouw eigen beslissing en dat respecteer ik.
                        Ben zelf ook al niet meer van de jongste en ook al 60 jaar met fotografie bezig en ik begrijp het.
                        Bedankt voor de fijne en gepaste reacties die je op mijn foto's gaf.
                        By the way: een mooie afsluiter heb je hier geplaatst!
                        grts,
                        Raf.

Comment

Beste vrienden, het is tof jullie bemoedigende woorden te mogen lezen en vooral de boodschap van vriendschap en dat heeft me aan 't wankelen gebracht : Misschien toch nog wat doorgaan hier als 't mogelijk is. Er zullen wel stille periodes tussenzitten, moet dit zelf nog afwachten en ondergaan en als er dan geen reacties van mij komen neem het me dan niet kwalijk. Mijn foto's lieten soms al eens te wensen over op gebied van afwerking wat in feite niet zou mogen in dit onderdeel, waarschijnlijk al eens nonchalant !
                          Nogmaals oprechte dank voor het 'hart onder de riem' en de waardering voor deze foto. We gaan nog eens proberen. Wanneer weet ikzelf niet, hangt af van verschillende factoren. Blijf zelf maar goede foto's maken en tonen !!!
                          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                            ... en als er dan geen reacties van mij komen neem het me dan niet kwalijk.
                            Waar ik ook kom in dit forum is een reply/comment van jou niet ver te zoeken.
                            Jij bent bij uitstek één van die leden die ik zoiets nooit zou "verwijten".

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                            Mijn foto's lieten soms al eens te wensen over op gebied van afwerking wat in feite niet zou mogen in dit onderdeel, waarschijnlijk al eens nonchalant !
                            Het zal altijd persoonlijke smaak zijn hé en voor mij is er geen echt goed/slecht mbt afwerking. Je hebt een stijl en dat is al heel wat.
                            Dat veranderen/aanpassen omdat sommigen het anders zien zou imo je eigenheid/visie/creativiteit beknotten en waar ligt de glorie daarin?

Comment

Beste, als recent lid van dit forum zult u me moeten vergeven dat ik niet begrijp wat er achter sommige van uw opmerkingen voor mij verborgen zit. Ik maak er alleen uit op dat het momenteel met de gezondheid niet mee zit. We kunnen u alleen beterschap toewensen en, indien u al 60 jaar aan fotografie doet, dan zal ze u zeker tot steun zijn en voor opbeuring zorgen. Ik hoop in de toekomst nog te kunnen genieten van beelden, gesproten uit die decennia ervaring.
                              mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                              nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                              https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Working...
                              X