Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wangyou Forest

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wangyou Forest

Niet alledaagse locatie en dus originele foto in een doordachte compo .
    Vol van detail en mooie spiegeling.
    Ook verzorgde afwerking.

Mvg.,
    Smets84.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
      Interessant weetje voor ND-filter gebruikers : De Pola werkt alleen als die VOOR de ND- staat. Zie : YouTube-filmpje
      Klopt niet Johan

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Klopt niet Johan

grts
        Sieg
        prachtige foto Johan ,je zou hier ook de mogelijkheid hebben een heel abstract beeld te maken ,mooie locatie !!!
        wat die pola betreft ik heb lee filters en ik heb al enkele keren mijn pola gebruikt ,ik kan niet anders dan hem er achter te plaatsen ,tussen lens en ND ,maar die heeft wel degelijk effect hoor .
        dit is zo een voorbeeldje
        grtjs Patrick

Comment

Bedankt voor de nagekomen reacties.
          Omdat ik niet de reputatie van onzinverspreider wil krijgen, ben ik aan de slag gegaan.
          2 foto's gemaakt, met de filters in andere volgorde, EN precies hetzelfde resultaat. Reflectie werd beide keren, keurig weggewerkt ! Dus zal ik het boetekleed aan moeten trekken.
          Waarom stond ik op het verkeerde been ? Ik had de test gewoon voor mijn ogen gedaan. Vervolgens de test (zonder los te schroeven) herhaald, door de combinatie gewoon om te draaien.
          Dus dan staat de pola "verkeerd om" . En dan doet hij echt niets !
          In ieder geval bedankt voor de rechtzetting, en weer wat wijzer geworden.
          En ik wil toch wel even kwijt dat we het hier heel netjes oneens kunnen zijn. Stel je voor dat ik zoiets op Twitter gezet had. (heb ik niet, wil ik niet)
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
            Bedankt voor de nagekomen reacties.
            Omdat ik niet de reputatie van onzinverspreider wil krijgen, ben ik aan de slag gegaan.
            2 foto's gemaakt, met de filters in andere volgorde, EN precies hetzelfde resultaat. Reflectie werd beide keren, keurig weggewerkt ! Dus zal ik het boetekleed aan moeten trekken.
            Waarom stond ik op het verkeerde been ? Ik had de test gewoon voor mijn ogen gedaan. Vervolgens de test (zonder los te schroeven) herhaald, door de combinatie gewoon om te draaien.
            Dus dan staat de pola "verkeerd om" . En dan doet hij echt niets !
            In ieder geval bedankt voor de rechtzetting, en weer wat wijzer geworden.
            En ik wil toch wel even kwijt dat we het hier heel netjes oneens kunnen zijn. Stel je voor dat ik zoiets op Twitter gezet had. (heb ik niet, wil ik niet)
            Bedankt dat je het toch eens geprobeerd hebt Johan, zo zie je maar dat je niet alles moet geloven wat ze op YouTube laten zien.
            De duurdere merken zoals Formatt Hitech en Wine Country Camera steken de polariser het dichtst bij de lens.
            Zou erg zijn moest dat niet werken hé, anders kon ik al m'n filter materiaal verkopen of in de vuilbak smijten ;-)

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Knap beeld !
              Zoals aangehaald zat er ook veel mogelijkheid tot abstracte beelden maken in

Wat pola en co betreft,
              Pola + variabele nd zou ook nog moeten werken zolang je maar een circulaire Pola gebruikt.
              Vermits ik er niet van overtuigd ben dat in een variabele nd circulaire Pola's gebruikt worden zou ik wel afraden een Pola in dat geval achter die variabele nd te stoppen, er voor zou logisch gezien wel moeten werken.
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Working...
              X