Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pointillisme

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Pointillisme

    Een probeersel van deze namiddag in een hevige sneeuwbui: natuurlijk pointillisme.

    DSC_8023 by Raf Strobbe, on Flickr

    update na commentaren:
    Pointillisme update by Raf Strobbe, on Flickr

    Uitvergroten door te klikken op de foto.

    Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom.

    Raf.
    Last edited by muesli; 2 december 2017, 19:04.

  • #2
    Re: Pointillisme

    Mooie kunstzinnige foto.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: Pointillisme

      Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
      Mooie kunstzinnige foto.
      Bedankt Johan, ik stond in twijfel om die te posten maar ik vond die toch wel iets hebben en wilde eens iets anders proberen dan de klassieke sneeuwplaatjes.

      grts,

      Raf.

      Comment


      • #4
        Re: Pointillisme

        niet twijfelen ,dit is echt knap ,ik vind het zelfs super en klaar voor de HOF mijn gedacht

        Comment


        • #5
          Re: Pointillisme

          Helaas spreekt deze foto mij minder aan doch begrijp je visie en bedoeling.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Pointillisme

            Ik vind hem ook erg goed bedacht.

            Comment


            • #7
              Re: Pointillisme

              Het effect van de sneeuw vind ik erg mooi.
              Ik heb wel wat moeite met het evenwicht in het beeld door die zware boom links.
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Pointillisme

                Heel apart Raf en zulke dingen moet je uiteraard steeds laten zien

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Pointillisme

                  een jaar geleden is een dergelijk beeld winnaar geworden in deze ]prestigieuze fotowedstrijd ,was natuurlijk niet helemaal hetzelfde maar het waren wilde everzwijnen ,daarom dat deze foto mij aanspreekt voor de originaliteit ,en het is juist die boom die ik heel mooi vind gelukkig verschillen smaken hè

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pointillisme

                    Ik zou die zwarte vlokken/vlekken in de lucht in het rechterdeel wegwerken. Die storen wat.

                    Voor de rest is het een niet alledaagse pointillistisch aandoende goede foto die er echt uitspringt. Heel origineel dus.

                    Mvg.,
                    Smets84.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pointillisme

                      Bedankt bopatje en Smets84 voor de reacties.
                      @ bopatje: bedankt voor de link. Inderdaad iets gelijkaardig, waarschijnlijk everzwijnen in de Ardennen tijdens een hevige sneeuwbui. En bij planten en paddenstoelen staat er nog zo eentje van een boom. Lijkt in de smaak te vallen, en ik die dacht dat ik de eerste was die op het idee gekomen was ...
                      @ Smets84: die zwarte vlokken in het heldere gedeelte van de lucht zijn eigenlijk sneeuwvlokken die groter tonen omdat ze veel dichter bij de camera vielen. Je ziet die over de hele foto als dikkere witte vlokken maar tegen de heldere lucht zien die er donkerder uit. Je ziet hier ook duidelijk het verschil in "korrel" door die sneeuwvlokken: hoe verder je kijkt des te fijner wordt die korrel (vergelijk de vlokken voor de grote boom tegenover die tegenover de achtergrond).
                      Ik zal eens een update maken en plaatsen.
                      grts,
                      Raf.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pointillisme

                        Ik heb een update geplaatst waarbij ik de vlokken in het lichte gedeelte zoveel mogelijk weggewerkt heb.
                        Het formaat heb ik bij deze gelegenheid ook aangepast naar meer vierkant. Deze zeker best bekijken op zwarte achtergrond door op de foto te klikken.
                        grts,
                        Raf.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pointillisme

                          Gaaf beeld zeg!!
                          Hoe mooi kun je een winterse sneeuwbui vastleggen, vind het echt knap..
                          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                          MIJN WEBSITE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Pointillisme

                            Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                            een jaar geleden is een dergelijk beeld winnaar geworden in deze ]prestigieuze fotowedstrijd ,was natuurlijk niet helemaal hetzelfde maar het waren wilde everzwijnen ,daarom dat deze foto mij aanspreekt voor de originaliteit ,en het is juist die boom die ik heel mooi vind gelukkig verschillen smaken hè
                            Akkoord met ieder zijn smaak en gelukkig maar ! Heb de foto geopend van de winnaar Patrick en stel toch vast dat beide foto's niet over dezelfde inhoud beschikken op de sneeuwval na. Ik wou dit toch even kwijt zonder de foto te willen benadelen !
                            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Pointillisme

                              Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                              Akkoord met ieder zijn smaak en gelukkig maar ! Heb de foto geopend van de winnaar Patrick en stel toch vast dat beide foto's niet over dezelfde inhoud beschikken op de sneeuwval na. Ik wou dit toch even kwijt zonder de foto te willen benadelen !
                              daar heb je wel gelijk in Raymond ,maar ik vind dit ook heel mooi
                              hoewel ik blijf bij het origineel

                              Comment

                              Working...
                              X