Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Ondanks het vliegtuigraam toch geslaagd hoor. Knappe compo sowieso, met punt op de i Ooit stond ik blijkbaar aan de andere kant om een opname te maken en toen kleurde de rivier oker/rood.
Ondanks het vliegtuigraam toch geslaagd hoor. Knappe compo sowieso, met punt op de i Ooit stond ik blijkbaar aan de andere kant om een opname te maken en toen kleurde de rivier oker/rood.
Het was wellicht niet deze krul maar de Horseshoe Bend bij Page of de krul bij Dead Horse Point, allemaal hier niet ver van af.
Ja, ik ben tot het besef gekomen dat men ook door vliegtuigvensters mooie opnames kan maken als die vensters niet al té slecht zijn. Ik zal misschien nog een of twee voorbeelden posten. Belangrijk zijn twee dingen: scherptediepte vlak op het landschap zetten zodat alle storingen in het venster verdwijnen; een ver open diafragma heeft ook nog het voordeel van korte belichtingstijden. De foto is genomen met een 50 mm fix focus lens en 1/5,6. En het tweede: reflecties in het venster vanuit de binnenruimte van het vliegtuig vermijden, wat me gewoon door afscherming met de hand gelukt is.
Mooie compo en een prachtig ruw landschap
En toch zie je dat er een waas over de opname ligt, kan je mss nog wel wegkrijgen met de nodige afwerking
grts
Sieg
Ik had die waas al in meerdere stappen gereduceerd tot ik dacht: nu is het genoeg. Jij komt dan met een frisse blik en meent dat het nog wat meer kan. Er is dus nu een versie waar ik de waas verder teruggenomen heb.
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Comment