Ik was van plan om ergens een uurtje hier vandaan te rijden om de half verduisterde maan boven de Mont Blanc te zien opkomen, maar er zaten te veel wolken om kans op succes te hebben.
Thuis, turend naar mijn scherm op mijn bureau, terwijl ik een andere foto (van eergisteren, die komt later) aan het bewerken was, zag mijn lodderig oog in een glimps echter de maan opkomen op een meer dan perfecte plaats net boven de stad Genève.
Statief vast gescharreld, 135mm lens op de camera, camera op statief, en vlug vlug een paar foto's genomen. Snelheid was vereist want boven de maan zat al een wolk die het schouwspel in een paar minuten verbrodde.
Er was wat twijfel over het donkerder maken van de weide-rijke voorgrond, maar heb het na veel bekijken toch zo gelaten. Van hier uit zie je namelijk eerst een landelijk gedeelte, en daarachter pas ligt de stad, gevolgd door heuvels en nog verderop bergen (Aiguille Verte is de hoogste).
Beetje uitleg bij de update (met dank aan jos om me iets verder te doen nadenken dan dat ik deze morgen gedaan had) :
Ik was niet helemaal tevreden met het origineel dat ik hier geplaatst had. Het blauw was anders dan in de RAW opname, omdat dat originele blauw van de RAW opname niet gecovered wordt door de beperkte sRGB kleurruimte van het web.
De update is een aanpassing om dat probleem op te lossen, al is de update uiteraard nog altijd niet hetzelfde als wat ik in PS zag (meer info verder in de thread).
Update :
Origineel :
Comment