Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgische Heide

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Belgische Heide

Hallo,

Hierbij een foto genomen in het Nationaal park Hoge Kempen.
    Deze boom viel me hierbij op en zijn eenzaamheid wou ik vastleggen.

Alvast bedankt voor het kijken en jullie bevindingen.

Re: Belgische Heide

In de heide is altijd wat te beleven, in alle seizoenen het hele jaar door. Goede compo
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Goed gezien en goed vastgelegd
      Mooi die donkergroene band zo in het midden

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

staat hij niet wat schuin?

Comment

Voor een eenzame boom zou de achtergrond beter wat verder weg liggen en wat vager zijn of beter nog er helemaal niet zijn. De boom en achtergrond plakken nu wat samen.
          Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
          Groeten
          Kurt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
            In de heide is altijd wat te beleven, in alle seizoenen het hele jaar door. Goede compo
            Ja is een heel leuk park met km's wandel plezier!

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Goed gezien en goed vastgelegd
              Mooi die donkergroene band zo in het midden

grts
              Sieg
              Dank u!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
                staat hij niet wat schuin?
                Zou in principe niet schuin staan. De boom zelf groeit wel schuin uit naar de bovenzijde toe.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht
                  Voor een eenzame boom zou de achtergrond beter wat verder weg liggen en wat vager zijn of beter nog er helemaal niet zijn. De boom en achtergrond plakken nu wat samen.
                  De bedoeling was meer dat de achterste rij als een geheel werd aanschouwt en deze boom er niet bij hoorde bij de rest van de bomengroep. Een ultra groothoek had misschien de achtergrond wat kunnen verschuiven. Bedankt voor het kijken en je bevindingen.

Comment

nog een kleine opmerking : ik denk dat het gras op de voorgrond net iets te veel verscherpt is.
                    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

Fraaie compo. De boom komt m.i. genoeg vrij door de kale stam. Het groen erboven steekt dan weer af tegen de lucht.
                      Contrast (in de blacks) is nogal fors. WB zou wat aangepast kunnen worden. Geheel oogt nu wat koud. Mocht je aan willen passen, zou ik naar de kleur van de wolken kijken. (zijn meestal neutraal grijs)
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                        nog een kleine opmerking : ik denk dat het gras op de voorgrond net iets te veel verscherpt is.
                        Oei, ik heb enkel via een laag masker de boom verscherpt de rest is zoals het was, buiten het contrast is er op het overige van de afbeelding niets van verscherping toegepast. De 17-55 2.8 van Nikon gedraagt zich op de D7200 voor mij voldoende scherp in tegenstelling tot wat er soms wordt geschreven/beweerd.
                        Toch bedankt voor je reactie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dedonatis Bekijk bericht
                          Oei, ik heb enkel via een laag masker de boom verscherpt de rest is zoals het was, buiten het contrast is er op het overige van de afbeelding niets van verscherping toegepast. De 17-55 2.8 van Nikon gedraagt zich op de D7200 voor mij voldoende scherp in tegenstelling tot wat er soms wordt geschreven/beweerd.
                          Toch bedankt voor je reactie!
                          in RAW of in JPG gefotografeerd ?
                          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                            in RAW of in JPG gefotografeerd ?
                            In RAW, en via camera RAW naar PS..Lokaal contrast breng ik meestal omhoog en vervolgens de algemenere tweaks. Verscherpen doe ik niet in CR zet daar zelfs de 25 terug naar 0. Verscherpen gebeurd in PS beperkt en enkel plaatselijk. Misschien dat hier het gelige van het gras met het zwart erachter zorgt voor het verscherpt uitzicht?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                              Fraaie compo. De boom komt m.i. genoeg vrij door de kale stam. Het groen erboven steekt dan weer af tegen de lucht.
                              Contrast (in de blacks) is nogal fors. WB zou wat aangepast kunnen worden. Geheel oogt nu wat koud. Mocht je aan willen passen, zou ik naar de kleur van de wolken kijken. (zijn meestal neutraal grijs)
                              Dank u wel. Ik zelf hou van contrast in het zwart :-) Gezien de eenzaamheid wou ik een wat koelere afwerking.

Comment

Working...
                              X